رودخانه بالارود در اندیمشک طغیان کرد

خورنا – بارندگی شدید سه روز آخر هفته گذشته در اندیمشک که میزان آن ۵۹ میلیمتر ثبت شده است موجب آبگرفتگی معابر شهری و بروز مشکلاتی برای شهروندان شد.

به گزارش ایرنا در پی طغیان رودخانه فصلی بالارود اندیمشک نیروهای امدادی و خدماتی وارد عمل شده و با کنترل سیلاب و انتقال خانوارهای عشایری ساکن در حاشیه این رودخانه از بروز خسارت جانی و مالی به آنان و نیز روستاهای حاشیه این رودخانه جلوگیری کردند.

رییس اداره راه و شهرسازی اندیمشک شنبه به ایرنا گفت:طغیان رودخانه بالارود جنوبی موجب مسدود شدن مسیر کمربندی ۹ دی شد.

عبدالرحیم رشیدی پور افزود:این مسیر به سرعت توسط گروههای اداره راه لایه برداری شده و آبگرفتگی آن مرتفع شد.

وی اظهار کرد:بارندگی موجب ریزش کوه و آبگرفتگی برخی نقاط راههای اصلی در بخش الوار گرمسیری اندیمشک شد که با سرعت عمل ماموران راهداری این مشکل برطرف شده است.
رشیدی پور افزود:جاده امامزاده احمد (ع) و آبنمای کرگاب نیز دچار مشکلاتی شده که تلاش برای بازگشایی این جاده روستایی در حال انجام است.

رییس جمعیت هلال احمر اندیمشک نیز به خبرنگار ایرنا گفت:با تلاش امدادگران هلال احمر و سایر دستگاههای خدماتی اندیمشک از بروز مشکل برای شهروندان جلوگیری شد.
علی قلاوند افزود:در این راستا جمعیت هلال احمر نیز با اعزام گروههای مختلف به مناطق داخل و خارج شهر به کمک شهروندان شتافت.

وی افزود:تعدادی از مصدومان بارندگی نیز توسط جمعیت هلال احمر برای درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

قلاوند گفت:دو تیم امداد و نجات سیلاب و واکنش سریع نیز به ایلام اعزام شده اند.
به گزارش ایرنا فرماندار شهرستان اندیمشک و جمعی از مسوولان نیز در ساعات بامداد دیشب با حضور در منطقه و بررسی سلاب رودخانه بالارود ، از نزدیک وضعیت بارندگی را بررسی و بر تسریع در رفع آبگرفتگی ها تاکید کرد.

کلیه نیروهای اداری و خدماتی اندیمشک برای خدمات رسانی در بارندگی در حالت آماده باش قرار دارند.

رعد و برق در اندیمشک موجب مرگ یک چوپان در روز پنجشنبه شد.