اولین مرکز تخصصی نجات در سیلاب و آب های خروشان کشور در دزفول راه اندازی می شود

خورنا – عظیم رضایی مرساق روز سه شنبه در گفت و گو با ما افزود: مجوز این مرکز که نخستین مرکز آموزش تخصصی در زمینه جستجو و نجات در سیلاب و آب های خروشان کشور است با پیگیری جمعیت هلال احمر دزفول از سوی معاون آموزشی، پژوهشی، فناوری و سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جمعیت هلال احمر ایران صادر شده است.
وی هدف از ایجاد این مرکز را ارائه آموزش های تخصصی جستجو و نجات در سیلاب و آب های خروشان عنوان کرد و افزود: با امکانات موجود در زمان حاضر ظرفیت اسکان و آموزش ۴۰ نفر را در دزفول داریم که امیدوار است با مساعدت فرمانداری و اختصاص زمین این ظرفیت افزایش و اردوگاهی با ظرفیت ۲۰۰ نفر برای گسترش این مرکز در دزفول احداث شود.
رضایی مرساق افزود: فرماندار ویژه دزفول در جریان سفرنامه سلامت قول تامین زمین را داد که در صورت تحقق، امکان احداث اردوگاه برای راه اندازی و افزایش ظرفیت مرکز، مکان آموزش های نظری، سکوهای اسکان اضطراری، آموزش کارگاهی، سازه های آموزشی، استخر و خوابگاه مهیا خواهد شود.
وی با اشاره به اینکه برای احداث اردوگاه هلال احمر در دزفول حداقل به پنج هکتار زمین نیاز است، گفت: با احداث این اردوگاه علاوه بر افزایش ظرفیت مرکز تخصصی آموزش جستجو و نجات از سیلاب ها و آب های خروشان، امکان آموزش های کوهستانی و دیگر آموزش ها نیز برای اعضای جمعیت هلال احمر کشور فراهم خواهد شد.
رئیس جمعیت هلال احمر دزفول با بیان اینکه ایجاد این مرکز در جذب سرمایه در دزفول نیز موثر است، اظهار کرد: در زمان حاضر برآورد هزینه های لازم برای احداث اردوگاه هلال احمر در این شهرستان هستیم.
تعداد اعضای جمعیت هلال احمر دزفول سه هزار نفر است که از این تعداد ۵۰۰ نفر به صورت حرفه ای و فعال هلال احمر این شهرستان را یاری می کنند.