مراسم تجلیل از پیر غلامان اندیمشک برگزار شد

فریدون حسنوند: زینب (ع) غم را دید اما مانند کوه استوار ایستاد

خورنا – همزمان با سال روز شهادت امام سجاد (ع) و با حضور پرشور مردم ضمن اجرای مراسم‌های سنتی مردم اندیمشک در برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان از پیر غلامان اندیمشک در بیت الزهرای این شهرستان تجلیل شد.

در این مراسم با تلاوت قرآن و بیان ذکر مصیبت پیشوای سوم شیعیان و اجرای مراسم‌های خاص روزه خوانی و سینه زنی یاد ایام محرم با حضور پرشور مردم گرامی داشته شد.

استاندار سابق بوشهر در این مراسم با بیان اینکه حضرت زینب (ع) اسوه صبر و مقاومت در تاریخ است، افزود: زینب (ع) غم را دید اما مانند کوه استوار ایستاد.

وی گفت: دنیا با انقلاب زینب (ع) همراه شد تا فریادهای لبیک یا حسین او در سرتاسر جهان به گوش همگان برسد چرا که شجاعت حضرت زینب از علی (ع) پس از سالار شهیدان به او ارث رسیده بود.

فریدون حسنوند عنوان کرد: منزلت و جایگاه مداحان در توسعه بستر انقلابی و اسلامی ما ممتاز بوده و این قشر از برکات گسترده اخروی و معنوی برخوردار هستند.

وی افزود: مراسم تجلیل از پیشکسوتان مداح، سپاس گذاری از عاشقان خدمت به فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) است.

نماینده سابق مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عاشورا پایان یک راه نیست بلکه آغاز یک انقلاب زینبی است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز با تجلی فرهنگ عاشورا و تبیین مسیر ولایت از گذشته تا کنون پرچم دار عزت و مقاومت در دوران معاصر است که این مقوله توجه به برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم‌های سوگواری را در جامعه به صورت یک نیاز مهم فردی و اعتقادی و عملی و عمومی به صورت ویژه، مطرح کرده است.

در پایان این مراسم یاد و خاطر سه تن از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) که در سال گذشته به دعوت حق لبیک گفته‌اند با مرثیه خوانی و قرائت فاتحه گرامی داشته شد.

توجه به رشد و گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) و آشنایی نسل جوان با سیره و فرهنگ عاشورایی سالار شهیدان و تفسیر مطلوب واقعه عاشورا و تبیین پیوند عمیق این باور با محور انقلاب و ارزش‌های انقلابی و معنوی نظام اسلامی در دوران معاصر از جمله اهداف برگزاری این مراسم در اندیمشک عنوان شده است.

انتهای پیام/