رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک:

۱۵۰ تن عسل در اندیمشک تولید شد

خورنا – رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: امسال و با افزایش تولید عسل در شهرستان بیش از ۱۵۰ تن عسل در اندیمشک تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.

محمد جعفر آفرین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خورنا در اندیمشک، اظهار داشت: بیش از ۲۳۰ نفر در اندیمشک به تولید عسل در شهرستان، فعال هستند.

وی گفت: اندیمشک با داشتن بیش از ۳۰ هزار کندوی عسل، بکی از قطب‌های مهم تولید این محصول در استان است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: امسال و با افزایش تولید عسل در شهرستان بیش از ۱۵۰ تن عسل در اندیمشک تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.

وی افزود: زنبورداری اندیمشک با پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه کشاورزی از سال ۹۱ توسعه جدی پیدا کرده وبا ایجاد اشتغال پایدار گامی مهم در راستای تولیدات کشاورزی و گرده افشانی مزارع برداشته است.

آفرین بیان کرد: در سال ۹۳-۹۲ بعلت گرد و خاک و تغییرات آب وهوایی و ازبین رفتن مراتع، تولید عسل در شهرستان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته ولی انتظار می‌رود با آموزشهای لازم به بهره برداران و کمک و مساعدت دولت درسال آتی به زنبورستان‌ها شاهد رشد و توسعه این صنعت مهم باشیم.

وی گفت: صنعت زنبورداری بر روی سلامت وامنیت غذایی مردم و رشد و توسعه کمی و کیفی محصولات کشاورزی تأثیر بسزایی دارد و جهادکشاورزی شهرستان اندیمشک از کلیه علاقه مندان به کار تولید وسرمایه گذاران در جهت توسعه منابع بسته بندی عسل دعوت بعمل می‌آورد.