شهردار دزفول: برای عزای امام حسین (ع) آماده هستیم

خورنا – “محمدرضا کرمی نژاد” با اشاره به فعالیت های شهرداری دزفول در این خصوص گفت: فعالیت های گسترده‌ای در حوزه های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی توسط شهرداری دزفول، ویژه این ایام در حال انجام است.
وی تصریح کرد: خدمتگزاری به عزاداران حسینی افتخار بزرگی است که امسال با آمادگی بیشتر نسبت به سال‌های قبل به عنوان خادمین اباعبدالله الحسین(ع) انجام خواهیم داد. طبق برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده با معاونان و مدیران مناطق و نیروهای عمرانی و خدماتی، فعالیت هایی از قبیل آسفالت مسیر عبور هیات های عزاداران حسینی، جابجایی و تعویض بیش از ۱۲ پایه برق که در مسیر عزاداران حسینی بودند، خرید برخی از ملک ها و تعریض مسیر ، کفپوش گذاری برخی مسیرها و… جهت سهولت در عبور و مرور عزاداران تاکنون صورت گرفته است.
شهردار دزفول افزود: همچنین مقرر شده است پاکسازی عمومی جهت استقبال از این ماه شامل: شستشو و پاکسازی مسیرها، هرس درختان، جمع آوری نخاله های مازاد از معابر، لایروبی جوی ها و… صورت پذیرد.
کرمی ن‍ژاد در ادامه گفت: آذین کردن و سیاهپوش کردن معابر اصلی سطح شهر، اهتزاز ۲ پرچم بزرگ در میدان های رودبند(ع) و قیصر امین پور، اهتزاز پرچم های مشکی بر روی پل ها و برخی معابر، طراحی و نصب بنرهایی با مضمون عاشورا و احیای امر به معروف و نهی از منکر سایر مواردی است که توسط شهرداری دزفول جهت استقبال از ماه محرم در حال انجام است.
وی ادامه داد: همکاری با شورای هیات‎های عزادرای، همکاری با مساجد و حسینیه ها ، همکاری با گروه پخش زنده اینترنتی عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، برگزاری مسابقه و نمایشگاه عکاسی با عنوان بیرق عشق و آمادگی جهت برپایی نماز ظهر عاشورا نیز در دستور کار شهرداری دزفول قرار دارد.
کرمی نژاد با اشاره به مراسم عزاداری هفتم محرم گفت: از آنجا که بخش عمده ای از این مراسم توسط شهرداری دزفول صورت می گیرد، انشاالله امسال نیز همچون سال‎های گذشته آمادگی لازم جهت برگزاری و همکاری جهت اجرای این مراسم با شکوه را داریم.
شهردار دزفول سپس به موضوع عزاداری مردم دزفول و توزیع نذورات توسط همشهریان گرامی در روزهای تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: از آنجاییکه در دهه نخست محرم به لحاظ پذیرایی از عزادان سرور و سالار شهیدان در مقایسه با دیگر روزهای سال زباله بیشتری در سطح شهر تولید می شود؛ شهرداری دزفول به صورت ویژه نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و پسمانده‌ها اقدام می‌کند که امسال بیش از ۵۰۰ نیرو و چندین دستگاه خودرو، جهت پاکسازی مسیرهای عزاداران آماده به‌کار هستند تا شهر را به بهترین نحو برای عزاداری امام حسین(ع) آماده کنند. این امر با همکاری و همیاری مناطق سه‌گانه انجام خواهد پذیرفت .
وی با بیان این که نیروهای خدماتی همواره و بخصوص در این ایام بیش از پیش مشغول پاکسازی و نظافت سطح شهر هستند؛ گفت: پاکیزه نگه داشتن شهر بدون همراهی و همکاری مردم امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: شهرداری در روزهای تاسوعا و عاشورا ضمن جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر، کیسه زباله‌های مورد نیاز شهروندان را بین مساجد، حسینیه ها و تکایایی که در مسیر عزادارن است ، تقسیم می کند.
کرمی ن‍ژاد اعلام کرد به‌ منظور رفاه حال شهروندان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از ششم ماه محرم، زباله‌های موجود در بافت قدیم و مرکزی شهر در ۲ نوبت ظهر و شب جمع‌آوری می‎شود و یادآور شد که کشتارگاه شهرداری دزفول نیز به ‌منظور شهروندانی که قصد ذبح دام را در روزهای تاسوعا و عاشورا دارند فعال خواهد بود.
وی درپایان از شهروندان خواست تا مثل همیشه درحفظ نظافت و پاکی شهر بخصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا همکاری لازم را با نیروهای خدماتی شهرداری داشته باشند