با هدف زنده نگاه داشتن ایام محرم

چلاب‌زنی سنتی مردم اندیمشک آغاز شد

خورنا – هیئت‌های مذهبی اندیمشک نیز با اجرای مراسم چلاب زنی و با نوای حسین(ع) یاد عاشورا را با حضور پر شور مردم و جوانان شهرستان زنده نگه می‌دارند.

همزمان با آغاز ایام سوگواری سالار شهیدان مردم اندیمشک برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری خود را آماده کرده است.

مردم اندیمشک در ایام محرم با راه اندازی تکایای مذهبی و اجرای مراسم تلاوت قرآن و زیارت عاشورا و ختم صلوات در منازل خود را میهمان ماه سوگواری حسینی در ایام محرم می‌کنند.

تکایای مذهبی با سیاه پوش کردن خود و طنین نوای حسینی در مساجد و گوشه کنار شهر از سوگ امام حسین(ع) در کوچه‌های شهر به سوگ می‌نشینند و در عزای امام حسین (ع) اشک می‌ریزنند و بر سینه می‌زنند.

هیئت‌های مذهبی اندیمشک نیز با اجرای مراسم چلاب زنی و با نوای امام حسین (ع) یاد عاشورا را با حضور پر شور مردم و جوانان شهرستان زنده نگه می‌دارند.

مردم نییز با نصب پرچم های متبرک به نام اهل بیت( ع) در فضای داخلی و بیرونی منازل و مساجد و هیئت های مذهبی در عزای امام حسین (ع)شهر را سیاه پوش می کنند.

دسته جات عزاداری اندیمشک نیز همزمان با ایام محرم در خیابان‌های اندیمشک به حرکت در آمده‌اند و با کاروان سینه زنی، زنجیر زنی، مارش پذیرای شهر یکهزار شهید اندیمشک می‌شوند.

تجمع تمامی هئیت‌ها و دسته جات مذهبی و حضور پرشور هیئت‌های مذهبی و شهروندان در ظهر تاسوای حسینی در خیابان‌های شهر و حرکت کاروان‌های عزاداری و تجمع در گلزار شهدا و برپایی مراسم شام غریبان در گلزار شهدای این شهرستان با پذیرایی گسترده ایستگاهای صلواتی در مسیر حرکت این کاروان‌ها، از جمله مراسم‌های مذهبی این شهرستان در ایام محرم است.

علاوه بر تمامی مساجد و تکایا و هیئت های مذهبی، آیین سوگواری ویژه محرم حسینی در بقعه مبارکه سید خلیل ( ع) و شاهزاده احمد اندیمشک نیر به صورت ویژه و با حضور گسترده شهروندان شهرک امام رضا( ع) و بخش الوار گرمسیری این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/