مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:

طرح دادرس در خوزستان اجرا شد

خورنا – رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: طرح دادرس، با هدف توسعه خدمات حوزه امداد و نجات در خوزستان برگزار و با برگزاری آیین اختتامیه در اندیمشک به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، علی خدادادی در آیین اختتامیه طرح دادرس جنعیت هلال احمر خوزستان در اندیمشک، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در رشد توانمند سازی اجتماعی و کاهش خسارت‌های مالی و انسانی نقشی مهم و موثر دارد.

وی گفت: در سال‌های اخیر حرکت‌های خوب و منحصر به فردی در مسیر افزایش توان اعضا و امداد گران جمعیت هلال احمر خوزستان و در تمام شهرهای استان برگزار و به اجرا رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: با توجه به رشد آموزشی و توان امدادی اعضا جمعیت هلال احمر خوزستان در سال‌های اخیر، میزان آمادگی فعالین این جمعیت در واکنش به بلایا و سوانح طبیعی و انسانی به حداکثر خود رسیده است.

وی افزود: طرح دادرس، به عنوان یک طرح مهم آموزشی در استان و با هدف توسعه خدمات حوزه امداد و نجات در خوزستان برگزار و با برگزاری آیین اختتامیه در اندیمشک به اتمام رسید.

خدادادی بیان کرد: تیم اندیمشک در بخش پسران و تیم اندیکا در بخش دختران توانستند عناوین بر‌تر رقابت‌های دادرس را کسب و به مقام اول این مسابقه‌ها دست پیدا کنند.

وی افزود: رشته‌های اطفای حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه و احیای قلبی ریوی، پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، شکستگی و آتل‌بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ از جمله بخش‌های این رقابت‌ها در سطح استان بوده که در ‌‌نهایت از هر استان ۲ تیم از دختران و پسران به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: اجراکنندگان آن مربیان امدادی جمعیت هلال احمر هستند، با توجه به آموزش سرفصل‌های مرتبط در سه مرحله اجرامی‌شود.

وی گفت: این مسابقات با حضور ۲۵ شهرستان استان خوزستان برگزار شده که ۳۶ تیم ۱۴ نفره پسران و دختران رده سنی متوسطه اول دراین رقابت‌ها حاضر بوند.