چهارمین روز اعتراض کارگران اخراجی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر

یکی از کارگران معترض مجتمع کشت وصنعت کارون در این باره به خبرنگار خورنا در شوشتر گفت: امروز ۴ روز است که حدود ۱۰۵کارگر میراب وآب رسان مزارع نیشکر این شرکت در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به در خواست بازگشت بکارشان متحصن شده‌اند.

او گفت: کارگران این واحد کشاورزی به این دلیل پیگیر بازگشت بکار خود و سایر همکارانشان هستند که دغدغه تامین معاش خانواده‌هایشان را دارند و از مدیریت کارخانه و مسئولان شهرستانی و استانی انتظار دارند که به دغدغه‌های آن‌ها احترام بگذارند.

به گفته وی، مهم‌ترین خواسته کارگران این کارخانه بازگشت بکار وپرداخت معوقات حقوقی سال جاری و تضمین امنیت شغلی است.

وی بابیان اینکه هر یک از ما کارگران دست کم دارای سه سر عائله هستیم و تامین مخارج زندگی بعد از اخراج بسیار برایمان سخت می شود ونمی توانیم جواب زن بچه‌هایمان را بدهیم، گفت: در این شرایط نمی توان از ما انتظار داشت که نسبت به اخراج خود بی‌تفاوت بمانیم .

کارگران اخراجی مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر در خاتمه تاکید کردند تا زمانی که پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکنند به تجمع اعتراضیشان ادامه می‌دهند.

گفتنی است تعداد ۱۰۵ نفر از کارگر میراب که به کار آب رسانی مزارع نی‌شکر در مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر اشتغال دارند از بامداد روز پنجشنبه (۱۵ مهرماه) با وجود اینکه هنوز از اعتبار قرادادکار همه آن‌ها تا روز ۳۰ مهر ماه مانده بود با سه ماه حقوق معوقه اخراج شدند.