اختصاص ۱۴ میلیارد ریال برای احداث زندان بهبهان

خورنا: فرماندار بهبهان از اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به منظور احداث ساختمان جدید زندان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فرهاد باذلی‌محبوب ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس زندان این شهرستان اظهار کرد: یکی از خواسته‌های مهم ما از مسئولان استانی، تسریع در احداث ساختمان جدید زندان بهبهان بوده زیرا کمبود فضا مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمین این ساختمان آماده بوده و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی به احداث ساختمان جدید زندان اختصاص یافته است.

فرماندار بهبهان تصریح کرد: در حال حاضر سه برابر ظرفیت اصلی، افراد زندانی در آن وجود داشته که خود مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند.

وی ضمن تاکید بر سالم‌سازی محیط زندان، خواستار تغییر در برنامه‌های فرهنگی این مکان شد و گفت: برنامه‌های فرهنگی که هم‌اکنون در زندان اجرا می‌شود دچار تکرار و روند نامطلوبی شده که باید ضمن تغییر این برنامه‌های کلیشه‌ای و استفاده از نیروهای فرهنگی برای تشکیل کلاس‌های اخلاقی و تربیتی، اجرای اینگونه برنامه‌ها را افزایش داد.

باذلی‌محبوب ادامه داد: هم‌چنین باید در صورت امکان برخی از زندانیان را که می‌توان از زندان خارج کرد، در مراسم‌های فرهنگی و مذهبی از جمله نماز جمعه شرکت داد.

فرماندار بهبهان در ادامه سخنان خود خواستار تفکیک‌سازی مقاطع سنی زندانیان شد و ادامه داد: باید با استفاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان، زمینه اشتغال زندانیان پس از آزادی را فراهم کرده و ضمن اندیشیدن تدابیری برای عدم بازگشت زندانیان به سوی جرم، سهمیه اشتغالی نیز برای آنان در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به اینکه به زودی جشن ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در بهبهان برگزار خواهد شد، باید با تشکیل کلاس‌های سواد‌آموزی، زندانیان بی‌سواد را تحت آموزش قرار داده تا بی‌سوادی در این فضا نیز ریشه‌کن شود.

باذلی‌محبوب در پایان خواستار توجه مسئولان به وسایل رفاهی زندانیان شد و اظهار کرد: مسئولان استان باید کمبودات زندان از قبیل وسایل سرمایشی در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان را بررسی و نسبت به تامین نیازها اقدام کنند.

در پایان این مراسم از زحمات علی‌فتح شجاعی تقدیر و تشکر شده و به جای وی، حسین آزاده به عنوان رئیس زندان شهرستان بهبهان معرفی و منصوب شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *