فرماندارویژه خرمشهر عنوان کرد:

راه‌اندازی ۵ پارکینگ و خط ریلی ویژه زوار اربعین در خرمشهر

خورنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از راه‌اندازی پنج پارکینگ بزرگ در سطح شهر و خط ریلی ویژه زوار حرم امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر خبر داد.

خورنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از راه‌اندازی پنج پارکینگ بزرگ در سطح شهر و خط ریلی ویژه زوار حرم امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر خبر داد.

ولی‌الله حیاتی از راه‌اندازی پنج پارکینگ بزرگ در سطح شهر و خط ریلی ویژه زوار اربعین حسینی (ع)خبر داد و اظهار کرد: این اقدامات برای تسهیل در عبور و مرور زوار اربعین انجام می‌شود و آن دسته از زواری که توان پیاده روی تا مرز شلمچه را ندارند، می‌توانند از میدان مقاومت تا مرز شلمچه از خط ریلی پیش بینی شده برای عبور استفاده کنند.
وی با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور زوار از مرز شلمچه به ویژه در اربعین حسینی(ع)افزود: در زمان حاضر ۱۳ موقعیت با بیش از ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ظرفیت اسکان ۵ هزار نفر جهت خدمات رسانی برای زوار اباعبدالله حسین(ع) فراهم شده است.
به گفته معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، هر یک از موقعیت‌ها به شهرستان‌ها و برخی نیز به استان‌های مختلف اختصاص داده شده که برای آنها به تفکیک امکاناتی از قبیل آمبولانس، آتش نشانی، رفتگر، لجن کش تدارک دیده شده است.
حیاتی با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی نیز برای پذیرایی از زوار تدارک دیده شده است، گفت: ۵۰ گیت گذرنامه نیز برای سهولت در امر بررسی گذرنامه زوار در مرز شلمچه تدارک و در حال آماده سازی نهایی است.
معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: علاوه بر گیت‌های یاد شده، ۲۰ گیت پیش ساخته نیز برای استقرار در عراق خریداری شده تا موضوع رسیدگی به امور زوار ایرانی در عراق با سهولت بیشتری دنبال شود.
وی با تاکید بر آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی زوار در مرز شلمچه یادآور شد: به جهت ساماندهی امر بازگشت زوار از مرز شلمچه به شهرها و استان‌های مربوطه‌ خدمات اتوبوسرانی و خودروهای شخصی نیز به زوار ارائه می‌شود.