«بازنشستگان را دریابید» + خواسته های بحق بازنشستگان

خورنا – نورعلی کلاه کج عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان فرهنگی و از نویسندگان با صراحت شهرستان هفتکل، دست به قلم شد و این بار خواسته های بحق بازنشستگان را بیان کرد.

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری ندای هفتکل، پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان و مستمری بگیران قصه ی پر غصه ای است که بارها در روز خانواده و تکریم بازنشستگان به سمع و نظر دولتمردان رسیده است.

علیرغم وعده های داده شده از طرف سازمان ذیربط تاکنون نتیجه ای درخُور شأن و منزلت بازنشستگان در بر نداشته است.

به طوری که برای این قشر زحمت کش و پیشکسوتان تعلیم و تربیت چنین ذهنیتی حاصل شده است که گویا توجهی به آنان داده نمی شود و به حساب نمی آیند. یا شاید تصور بر این است که بازنشستگان در زندگی روزمره خود هزینه های چندانی ندارند!

کیست که نداند، بعد از گذر سالیان متمادی و زحماتی خالصانه و خاصعانه سی ساله و اندی که در سنگر مهم و خطیر تعلیم و تربیت برای دانش آموزان این مرز و بوم تلاش نموداه اند، تا بتوانند برای سازندگی و فردایی بهتر و مملکت اسلامی خود مثمرثمر و خدمت نمایند.

بازنشستگان تعلیم و تربیت که دارای فرزندان دانشجو یا صاحب عروس و داماد و نوه می شوند، به مراتب احتیاجات و نیازمندی های بیشتری هم برایشان بوجود می آید و زندگی چهره ی سخت تر و خشن تری به آنان نشان می دهد.

از آنجا که نظام مقدس اسلامی در پی اجرای عدالت و گسترش آن در سطح کشور است، از رئیس جمهور محترم و دولت تدبیر و امید انتظار داریم به این قشر آبرومند و شریف که اکنون دارای مشکلات درمانی و… هزینه های درمانی و پزشکی و موارد دیگر و زیر بار فشارهای ناهنجاری اقتصادی به شدت رنج می برند، در لایحه بودجه مالی سال ۹۵ نگاه ویژه و مثبت و رأفت عطوفت اسلامی به قشر زحمت کش و پیشکسوتان تعلیم و تربیت عنایت فرمایند.

۱ – رسیدگی به وضعیت و چالش های موجود بیمه طلاییی (بیمه تکمیلی) بازنشستگان فرهنگی، علیرغم کسر ماهیانه از حقوق بازنشستگان

۲ – رفع موانع موجود و مرتفع نمودن وضعیت هزینه های درمانی و فاکتورهای هزینه شده از طرف بازنشستگان . طرف قراردادها – بیمه تکمیلی و بیمه آتیه سازان حافظ و تأخیرات چند ماهه یا عدم پرداخت به بازنشستگان

۳ – درخواست شرعی و قانونی از وزیر آموزش و پرورش برای استخدام یک فرزند به جای فرهنگی بازنشسته همانند سایر ادارات

۴ – افزایش حقوق بازنشستگان در شأن و منزلت و جایگاه اجتماعی بازنشستگان،  مانند سایر ادارات

۵ – سازماندهی بیمه تکمیلی و رفع موانع و چالش ها موجود از لحاظ تعرفه های پزشکی، مانند افراد شاغل

۶ – ساماندهی تورهای زیارتی وسیاحتی و شارژ کارت منزلت بازنشستگان مانند سایر ادارات که بتوانند از امکانات و تسهیلات رفاهی استفاده مطلوب نمایند

۷ – رفع در تأخیر حقوق بازنشستگان و ساماندهی حق تأهل و حق اولاد همزمان با حقوق

۸ – پرداخت طلب حق ازدواج فرزندان بازنشسته از سال های ماضی تا کنون

۹ – ساماندهی و تقویت کانون های بازنشستگان با توجه به این که اعضای هیأت مدیره این کانون ها منتخب بازنشستگان هستند، باید امور محوله این قشر از کانال کانون انجام شود که تاکنون تحصیل و محقق نشده است و تمام امور و کارهای بازنشستگان بوسیله شخص بازنشسته علیرغم مشکلات انجام می گیرد.

۱۰ – سرکشی و ملاقات بازنشستگان بیمار و دلجویی از آنان

۱۱ – ساماندهی خانه های مهر که حداقل از نظر و ساختاری کانون ها امور محوله تعریف نشده و کاری برای بازنشستگان صورت نگرفته است.

۱۲ – حق بیمه عمر یکساله که از افراد اخذ می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *