کیانوش‌راد: جبهه اصلاح‌طلبان خوزستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد

خورنا – شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خوزستان با حضور همه احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب و افراد حقیقی منتخب در شورای راهبردی، به ریاست محمد کیانوش‌راد نماینده پیشین مردم اهواز در مجلس ششم تشکیل شد.

 شورای سیاست‌گذاری به پیشنهاد شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب و با موافقت سید محمد خاتمی و به‌ منظور ایجاد هماهنگی و وحدت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل‌شده است.

در این شورا علاوه بر احزاب قبلی اصلاح‌طلب با نظر رئیس دولت اصلاحات، از دبیران حزب اتحاد ملت و حزب ندا و حزب اعتدال و توسعه و بنیاد امید ایرانیان نیز دعوت به عمل آورده شد.

محمد کیانوش‌راد در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه در خوزستان جبهه اصلاح‌طلبان همیشه از هماهنگی و همکاری خوبی برخوردار بوده‌اند. اصل تکثر دیدگاه‌ها در جبهه اصلاحات از ابتدا، امری پذیرفته شده بوده و خواهد بود. اختلاف سلایق همیشه بوده و خواهد بود. مهم درک واقع‌بینانه شرایط و گذشت و فداکاری در راه دستیابی به اهداف جبهه اصلاح‌طلبان است.

کیانوش‌راد با اشاره به ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری توسط دکتر عارف اظهار امیدواری کرد که زمینه هم‌گرایی و وحدت‌رویه در میان اصلاح‌طلبان بیشتر شود.

در این نشست و بر اساس رأی اکثریت حاضران، از شهرستان‌های آبادان ممویی و از خرمشهر آقای طبیشی و قمیشی به اعضای شورا اضافه شدند.

همچنین مقرر شد تا از رئیس مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و نماینده‌ای از انجمن اسلامی دانشجویان به جمع شورا دعوت به عمل آید. ضمن اینکه مصوب شد تا افراد حقیقی به شورا اضافه نشوند.

همچنین شورای سیاست‌گذاری در شهرستان‌ها تشکیل نخواهد شد و شورای استان با تعیین کمیته‌ها و دعوت از فعالان اصلاح‌طلب شهرستان‌ها و در صورت لزوم با دعوت از کاندیداهای اصلاح‌طلب نسبت به بررسی و حمایت از کاندیداهای موردنظر اقدام کند.

 کیانوش‌راد در مورد وظایف این شورا گفت: فعلاً وظیفه شورا نوعی داوری در میان کاندیدهای اصلاح‌طلب است. شورای سیاست‌گذاری از طریق اجماع نخبگان هر حوزه انتخابیه و یا از طریق انجام نظرسنجی‌های علمی و میدانی نظر خویش را اعلام خواهد داشت.

وی افزود: شورا فعالیت اجرایی انتخاباتی نخواهد داشت و وظیفه اجرایی بر عهده ستادهای کاندیداها و یا احزاب و گروه‌های سیاسی حامی کاندیداها خواهد بود. همچنین اعضای شورای سیاست‌گذاری خوزستان چهل‌وپنج نفر است.

محمد کیانوش‌راد اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری خوزستان  با هماهنگی و همدلی تشکیل شد.

وی گفت: خوزستان اولین استانی است که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را تشکیل داده است و پیرو هماهنگی‌های انجام‌شده، به‌زودی با حضور دکتر عارف جبهه اصلاح‌طلبان استان خود را برای ورود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان آماده خواهد کرد.

رئیس هیئت موسس شورای سیاست‌گذاری خوزستان در پایان اعلام کرد: همان‌گونه که در جلسه شورای هماهنگی گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب، هیئت‌رئیسه دوره‌ای آن انتخاب شد و به مدت شش ماه ریاست آن با انجمن اسلامی معلمان خواهد بود، در جلسه آتی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خوزستان، رئیس و هیئت‌رئیسه این شورا نیز انتخاب خواهد شد  شورای سیاست‌گذاری استان متشکل از بیست‌وچهار گروه و حزب سیاسی است.

شورای سیاست‌گذاری استان متشکل از بیست‌وچهار گروه و حزب سیاسی است