رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه زهره هندیجان

خورنا: رئیس اداره شیلات هندیجان از رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه زهره این شهرستان خبر داد.

فرامرز مزارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در هندیجان اظهار کرد: شهرستان هندیجان با برخورداری از قابلیت بالای تجاری، اقتصادی و تجاری به‌ویژه در امر کشاورزی و شیلات در استان و حتی کشور چون نگینی درخشان است.

وی افزود: بخش شیلات این منطقه با وجود رودخانه‌های بزرگ و پرآبی چون زهره همچنان از رونق خوبی برخوردار بوده و برای توسعه نیازمند توجه و اعتبار بیشتری است.

رئیس اداره شیلات هندیجان با اشاره به اینکه در سال جاری اقدامات مطلوبی در دستور کار این اداره برای رونق بخش صید و صیادی است، گفت: راه‌اندازی ۱۵ قفس پرورش ماهی، تسریع در راستای اعطای شیلات به شناورهای فرسوده صیادی همچنین تسریع در اعطای مجوزهای متقاضیان پرورش ماهی گرم آبی و پرورش میگو از اقدامات موجود توسط این اداره است.

وی اضافه کرد: رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه زهره این شهرستان نیز اقدامی دیگر از سوی اداره کل شیلات استان خوزستان در راستای رونق بخش شیلات شهرستان است که البته با تأمین اعتبار بیشتر مورد توجه مضاعف قرار می‌گیرد.

مزارعی بیان کرد: تکمیل اسکله صیادی بحرکان، رفع مشکلات موجود بین صیادان و حمایت از این بخش با تأمین اعتبارات و امکانات مورد نیاز، همواره در دستور کار این اداره قرار گرفته که امیدواریم با حمایت مسئولان در آینده‌ با خدمات بهتر و مطلوب‌تر ارائه شود.