اوباما از “تحریم‌های” جدید علیه ایران خبر داد

خورنا: در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن، اوباما در بیانیه‌ای از اعمال “تحریم‌های” جدید علیه صنایع نفتی و فعالیت‌های بانکی کشورمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی.ان.ان، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا مدعی شد که تهران به خاطر آنچه او “سرباز زدن از پاسخگویی به سوالات بین‌المللی درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران” خواند، با “عواقب فزاینده” مواجه خواهد بود!

این در حالی است که دستگاه دیپلماسی کشورمان بارها بر تعهد تهران بر مقررات بین‌المللی در زمینه فعالیت‌های هسته‌یی تاکید کرده و در این زمینه رویکردی کاملا شفاف در پیش گرفته است.

از دیگر سوی، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا چندی پیش به این نکته اذعان کرد که تحریم‌‌های بین‌المللی نتوانسته ایران را به رها کردن برنامه هسته‌یی‌اش وادار کند.

“تحریم‌های” جدید واشنگتن شامل صنایع پتروشیمی و انرژی ایران می‌شود. اوباما اعلام کرد: اعمال تحریم‌های جدید با هدف باز داشتن ایران از ایجاد مکانیزم‌هایی برای فروش نفت به رغم وجود تحریم‌های کنونی است.

در بیانیه‌ای که از سوی اوباما صادر شد، آمده است که این تحریم‌ها شامل افراد و سازمان‌هایی است که با شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفتیران و بانک مرکزی ارتباط دارند.

به گزارش ایسنا،همچنین در ادامه سیاست‌های ستیزه‌جویانه آمریکا علیه کشورمان، دولت اوباما از “تحریم” بانک‌هایی خبر داد که به با بانک‌های کشورمان همکاری دارند. به گفته اوباما،‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی مغرضانه یک بانک چینی و یک بانک عراقی را که با بانک‌های “تحریم‌شده” کشورمان تراکنش‌های مالی داشتند، “تحریم” کرد.

اوباما در اظهاراتی مضحک عنوان داشت: از زمان انتخاب به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا، یک گزینه مشخص را به دولت ایران ارائه دادیم: آن این که به مقررات بین‌المللی عمل کند و در غیر این صورت با عواقب فزاینده مواجه خواهد بود.