به مناسبت هفته ناجا

فاز دوم شهرک ترافیکی اندیمشک راه اندازی شد

خورنا – به مناسبت هفته ناجا در مراسمی با حضور مسئولین دستگاهای اجرایی اندیمشک فاز دوم شهرک آموزش ترافیک در پارک بزرگ اندیمشک افتتاح شد .

سروان سعید رحیمی رئیس اداره راهنمایی و رانندگی اندیمشک با قدردانی از همکاری خوب شهرداری و شورای اسلامی این شهر ابراز داشت : یکی از نیازهای ما برای انجام کار فرهنگی و اجتماعی وجود شهرک ترافیک بود که این کار ارزشمند امروز محقق شد.
بحث خطوط شطرنجی مرکز تقاطع ها بصورت ۱۰۰ درصد اجرا شده ْ در مرحله بعد بحث گذرگاه های عابر پیاده را برجسته کردیمْ تقسیم بندی تابلوهای راهنمایی رانندگی و انتظامی ْ آموزش خط کشی و پل هوایی برخی از مواردی است که در فاز دوم اجرایی شد.

وی افزود:‌کارهای دیگری هم در دست اقدام داریم و بدنبال این هستیم که فضای بیشتری در اختیار شهرک ترافیکی قرار بگیرد و شهرک ترافیکی از پارک بزرگ جداشود.

وی گفت: همچنین در صورت امکان این شهرک را در اختیار بخش خصوصی قرار خواهیم داد تا با تعامل بیشتری با دانشگاه ها و مدارس اقشار مختلف از این ظرفیت استفاده کنند.

سروان رحیمی افزود:‌تمام امکانات مورد نیاز این مجموعه از قبیل علائم ترافیکی ، خط کشی خیابان ها ، چراغهای راهنمایی ، محلهای تردد عابر پیاده ، خودروهای تعلیمی ، لباس فرم پلیس مدرسه ، تامین روشنایی و ….. فراهم شده است .

وی افزود : در این شهرک دانش آموزان دوره ابتدایی و نوآموزان مهدهای کودک توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی آموزشهای لازم را فرا می گیرند.
رئیس راهنمایی و رانندگی اندیمشک گفت: تاثیر کار فرهنگی هم از لحاظ کاهش تصادفات و هم از لحاظ کار فرهنگی بوضوح دیده می شود.

سروان رحیمی : هدف از راه‌اندازی و بازگشایی این شهرک ایجاد فضای آموزش و آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی برای تمام سنین در مقاطع تحصیلی مختلف است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین آسیب در مبحث ترافیک متوجه کودکان است، لزوم آموزش این قشر به منظور کاهش مشکلات ترافیکی احساس می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اندیمشک اضافه کرد: آموزش عملی و نظری توام با آموزش علمی در شهرک آموزش ترافیک در نظر گرفته شده است و در این شهرک ترافیکی، محیطی شبیه محیط واقعی همراه با تابلو‌ها، علائم و خطوط که در خیابان‌ها وجود دارد به نمایش گذاشته شده است.

حمید رضا گودرزی فرماندار شهرستان اندیمشک در سخنانی با مثبت خواندن اقدامات اخیر شهرداری و شورای اسلامی شهر خاطر نشان کرد : اگر مدیران با نگاه تعامل و همکاری به مسائل بیندیشند شاهد حرکت های سازنده ای در جهت عمران و آبادانی محل زندگی خود خواهیم بود .

شهردار اندیمشک نیز گفت : شهرداری به تنهایی قادر به خدمات رسانی مطلوب به مردم نیست و همه باید به این مجموعه خدمات رسان کمک کنند در پایان دانش آموزان دوره ابتدایی و نوآموزان مهدهای کودک با همکاری کارشناسان راهنمایی و رانندگی آموزشهای لازم را فراگرفتند.

گفتنی است این شهرک در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع با همکاری حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری و اداره راهنمایی و رانندگی در محوطه پارک بزرگ با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال آماده و راه اندازی شده است .