ریاست دامپزشکی شهرستان ماهشهر گفت:

توصیه های بهداشتی دامپزشکی شهرستان بندر ماهشهر به شهروندان/مشکلات کشتارگاه دام شهرستان در حال پیگیری است

خورنا -سعید کیوانی نیا ریاست اداره دامپزشکی شهرستان ماهشهر در گفتگو با خبرنگار خورنا در بندر ماهشهر به مناسبت روز دامپزشکی گزارشی از عملکرد ۶ ماهه اول سال این اداره ارائه داد و در ادامه در خصوص رسیدگی به مشکلات کشتارگاه دام شهرستان ابراز امیدواری نمود و در آخر نیز توصیه هایی به شهروندان جهت حفظ سلامت خود بیان کرد.
سعید کیوانی نیا پس از تبریک روز دامپزشکی و هفته دامپزشکی به همکاران خود در ۱۴ مهر ماه ادامه داد:خسته نباشید عرض میکنم خدکت همه رده ها و رتبه های دامپزشکی همکاران خدوم و با اخلاص عرصه بهداشت جامعه انسانی،این عالمان نجیب بی ادعا و گمنام برای حراست از سلامت جامعه در صف اول مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام هستند چرا که خطر ابتلای به بیماری های خطرناکی ماند هاری،شارین و…. را برای حفظ سلامت هموطنانشان به جان می خرند.و کمتر کسی از این قشر یاد میکند و مردم فقط از ثمرات گوارای آن بهره مند می شوند.
کیوانی نیا در پاسخ به سوال خبرنگار خورنا در خصوص عملکرد اداره در ۶ ماه اول سال اظهار کرد:
آمار عملکرد شش ماهه اول سال همکارانم که زحمات بی شائبه و فراوانی را در این عرصه در خصوص مبارزه با بیماریهای دامی و مشترک بین انسان ودام : بروسلوز گوسفندی وگاوی ۱۹ هزار و ۴۱۵ راس – تست سل ۳۲۳ راس و تست مشمشه ۴۲ راس- هاری ۶۴ قلاده -آبله گوسفندی وبزی ۳ هزار و۵۶۷ راس – تب برفکی در گاو گوسفند ۱۳ هزار و ۶۳۱ راس عملیات واکسیناسیون صورت گرفته – و۵ هزار و ۷۴۴ راس سمپاشی بدن دام و ۱۳ هزارو ۹۱۵ متر مربع سمپاش جایگاه دام می باشد.
ریاست دامپزشکی ماهشهردر خصوص عملکرد واحد بهداشت شهرستان گفت: تعداد بازدید های صورت گرفته از مراکز فروش مواد خام دامی ۳ هزار و۴۶۳ مورد-نمونه برداری از کارخانجات ۳۰ مورد مقدار فرآورده های خام دامی ضبط شده ۹ هزار و۸۱۷ کیلو گرم- مقدار فرآورده های دامی فاسد معدوم شده ۴ هزار و ۲۰۰ کیلو گرم آمار کشتار دام در کشتارگاه دام : دام سبک گوسفند وبز ۱۵ هزار و ۴۴ راس و دام سنگین ۲ هزار و ۳۵ راس بازدید از ورود وخروج خودروهای حمل فرآورده های خام دامی ۲ هزار مورد و صدور مجوز وبازدید از نهاده های دامی به مقدار ۳ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۲۱۵ تن و تعداد گواهی های صادره شده و وارد شده داخل استانی و بین استانی ۱ هزار و ۷۹۷ گواهی گواهی وکنترل جوجه ریزی ۳۱۳ هزار و ۲۹۵ قطعه در سطح مرغداری های شهرستان تا به حال بوده است.
سعید کیوانی نیا ریاست دامپزشکی شهرستان ماهشهر در رابطه با بهبود وضعیت نا مناسب کشتارگاه دام ماهشهر ابراز امیدواری کرد و گفت:در خصوص رسیدگی به وضعیت کشتارگاه دام شهرستان پیگیری های لازم در حال انجام است و ان شالله مشکلات آن کمتر خواهد شد.
کیوانی نیا در خصوص ارزیابی وضعیت بهداشتی دام شهرستان خاطرنشان کرد: به حمد الهی وتلاش همکاران در زمینه واکسیناسیون دامی و صیور صنعتی ،آموزش و پایش و مراقبت بیماریها مشکلی در منطقه وجود ندارد و برنامه های سازمان دامپزشکی اجرا وعملی می گردد.
وی در پایان نیز توصیه هایی بهداشتی به شهروندان ارائه نمود وبیان کرد: از شهروندان عزیز تقاضا داردیم که در خصوص خرید گوشت قرمز مصرفی و مرغ روز بسته بندی شده و نیز تخم مرغ خریداری شده حتما به تاریخ مصرف آن و مهر دامپزشکی ولیبلهای روی گوشت قرمز توجه بنمایند. واز خرید مرغ زنده و لاشه هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نیستند استفاده ننمایند.، همیشه افراد سود جو هستند که فقط به منافع خود فکر مینمایند وبهداشت وسلامت غذایی مردم را نادیده میگیرند.