گاموری رفت/ عباس چاروسایی فرمانده حوزه بسیج شهر چمران شد

خورنا – در مراسمی عباس چاروسایی به عنوان فرمانده جدید حوزه مقاومت بسیج شهر چمران معرفی و جایگزین احمد گاموری شد.

به گزارش خورنا به نقل از پایگاه خبری پایانیوز، فرمانده ناحیه سپاه شهرستان بندر ماهشهر در آیین تودیع و معارفه فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید چمران با اشاره به حادثه تأسف‌بار منا اظهار کرد: حادثه منا حادثه‌ای بسیار تلخ با ابعادی وسیع و گسترده است که باید تمام زوایای آن مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

سرهنگ علی شمس ادامه داد: بدون تردید در این حادثه افرادی به وظایف خود عمل نکرده‌اند و در حالی که چند قطره آب می‌توانست تعداد زیادی از مصدومان حادثه را از مرگ حتمی نجات دهد امدادرسانی بسیار دیر انجام شد و امدادگران پس از ساعت‌ها در صحنه حادثه حاضر شدند.

فرمانده ناحیه سپاه ماهشهر خاطرنشان کرد: حوادث حج امسال ثابت کرد که آل‌سعود به هیچ عنوان کفایت و لیاقت مدیریت برگزاری مناسک حج را ندارد و جهان اسلام باید هرچه سریع‌تر برای این موضوع فکر چاره‌ای بیاندیشد.

شمس با بیان اینکه بسیاری از میهمانان خانه خدا تنها به دلیل بی‏‌رمقی لابه‌لای کشته‏‌ها افتاده بودند و اگر مختصر آبی و یا هوا و اکسیژنی به آن‏ها می‏‌رسید، تلف نمی‌‏شدند، گفت: مأموران سعودی نه خود اقدام کردند و نه اجازه دخالت به دیگران دادند و این امر باعث شد که تعداد زیادی از حاجیان در مقابل چشمان هم کاروانیان خود جان بدهند.

وی با بیان اینکه حادثه تأسف‌بار منا نشان داد که حکومت آل‌سعود، کفایت لازم برای اداره حرمین شریفین و امور حج را ندارد تصریح‌ کرد: پرونده آل‌سعود مملو از مجموعه جنایات و خیانت‌ها به جهان اسلام و خرج میلیاردها پول برای اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است.

فرمانده ناحیه سپاه ماهشهر در ادامه مسئولیت‌ها را امانت دانست و گفت: مسئولیت‌ها امانتی در دست مسئولان است که باید در وقت مقرر این امانت به فرد دیگری سپرده شود.

شمس جابجایی‌ها تغییرات مدیریتی را امری عادی در تمام ادارات و نهادها عنوان کرد و افزود: در نیروی مقاومت بسیج نیز با این گستردگی جابجایی نیروها و مسئولیت‌ها مسئه‌ای عادی است که برای بهره‌وری بیشتر از افراد صورت می‌گیرد.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات فرمانده پیشین حوزه مقاومت بسیج شهید چمران اظهار کرد: فرمانده اسبق این حوزه در طول تصدی مسئولیت خود تلاش‌های خستگی ناپذیر و خدمات بسیار ارزنده‌ای به ویژه در برگزاری یادواره‌های شهدا از خود به نمایش گذاشت که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

فرمانده ناحیه سپاه ماهشهر متذکر شد: امروز شاهد انتصاب فرد دیگری در این سمت هستیم که از شهروندان همین شهر و آماده خدمت‌گذاری در سنگری جدید است که امیدواریم با کمک و مساعدت همه دستگاه‌ها و نهادها و مسئولان شهر و شهرستان در مسئولیت جدید خود موفق باشد.

در پایان این مراسم از تلاش‌ها و زحمات یادگار دوران دفاع مقدس آزاده و جانباز احمد گاموری تقدیر و به جای وی عباس چاروسایی به عنوان فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهر چمران معرفی شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *