شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور در خوزستان راه‌اندازی شد

خورنا – رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از راه‌اندازی شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور در استان خوزستان خبر داد.

امید حاجتی، اظهار کرد: این شورا از ابتدای امسال تشکیل شده است که اکنون در حال ایجاد فعالیت‌های زیربنایی در این زمینه هستیم.

وی افزود: بانک اطلاعات ایرانیان مقیم خارج از کشور در حال تهیه است؛ وب سایتی برای جمع آوری افراد طراحی شده که اکنون به مراحل پایانی کار رسیده است؛ با عضویت در این سایت می‌توانیم خوزستانی‌های مقیم خارج از کشور را در امور استان مشارکت دهیم تا هم نیازهای خود را رفع و هم به توسعه خوزستان کمک کنند.

حاجتی ادامه داد: تمام زمینه‌های خدمات رسانی دو طرف در سایت مورد نظر دیده شده است به گونه‌ای که فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، معرفی و از طریق تعامل با شرکت‌های خوزستانی‌ به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در طول این ۶ ماه تمام اطلاعات اولیه خوزستانی‌های مقیم خارج از کشور جمع آوری شده است و تا یک ماه آینده فرایند کار عملیاتی می‌شود.

حاجتی اظهار کرد: از آنجایی که بخشی از کارهای این شورا موازی کاری با وظایف وزارت امور خارجه است، اگر تصمیم جدیدی از سوی دولت برای شورا گرفته شد تمام کارهای انجام شده را به وزارت امور خارجه تحویل می‌دهیم.

وی بیان کرد: هدف اصلی از تشکیل شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور، تعامل سازنده با هموطنان در خارج در جهت حل مشکلات آن‌ها و کمک به توسعه استان است.