کاهش احتمالی نرخ سود بانکی چقدر خواهد بود؟

خورنا – احتمالا در جلسه آتی شورای پول و اعتبار که روز سه شنبه برگزار خواهد شد، نسبت به تعیین نرخ سود اقدام می‌شود. تدوین لایحه اصلاح نظام بانکی نیز به پایان رسیده است و این لایحه پس از تصویب دولت تا پایان مهر ماه به مجلس ارسال می شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه احتمال کاهش سود بانکی در جلسه روز سه شنبه شورای پول و اعتبار وجود دارد، گفت: لایحه اصلاح نظام بانکی کامل شده و تا پایان مهر به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

علی طیب نیا با بیان اینکه شورای پول واعتبار نسبت به کاهش نرخ ارز تصمیم گیری می کند، گفت: احتمالا درجلسه آتی شورای پول و اعتبار که سه شنبه هفته آتی است نسبت به تعیین نرخ سود اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه تدوین لایحه اصلاح نظام بانکی به پایان رسیده است، افزود: این لایحه پس از تصویب دولت تا پایان مهر ماه به مجلس ارسال می شود.
وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه برای خروج از رکود نیازی به ایجاد تورم نیست، تصریح کرد: آیا تمام کشورهای دنیا برای رشد اقتصادی و خروج از رکود از راهکار افزایش تورم استفاده کرده اند؟
سپرده ۱۸ و تسهیلات ۲۲ درصد
در حالی قرار است در جلسه هفته جاری شورای پول و اعتبار کاهش نرخ سود بانکی مورد بررسی قرار گیرد که شواهد از کاهش دو درصدی نرخ سود اعم سپرده و تسهیلات خبر می‌دهند.
با توجه به نظرات قبلی مدیران بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها مبنی بر فراهم نبودن زمینه لازم برای کاهش مجدد سود بانکی در سال جاری، دور از انتظار بود.
با این وجود، شنیده‌ها حاکی از پیشنهاد کاهش دو درصدی نرخ سود اعم از تسهیلات و سپرده است؛ به طوری که نرخ سود تسهیلات به ۲۲ و نرخ سپرده به ۱۸ درصد کاهش خواهد یافت.