صنعت گردشگری نجات دهنده اقتصاد ایران است

خورنا -معاون رئیس جمهور در امور زنان در جریان بازدید از هتل کوهستانی شهر زواره در روستای ماریکو عنوان کرد: گردشگری نجات دهنده اقتصاد ایران است .

“شهیندخت ملاوردی” در ادامه سفر به استان اصفهان از روستای کوهستانی ماریکو و هتل کوهستانی این روستا بازدید کرد.

وی در جمع مسئولان استانی، شهرستان و همچنین اهالی روستای ماریکو؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه جانگداز درگذشت حجاج ایرانی در حادثه منا و همچنین عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام هادی (ع) عنوان کرد : به عنوان یکی از اعضای هیئت دولت تشکر و تقدیر خودم را به جهت تلاشهای همگی شما مسئولین و مردم استان اصفهان برای توسعه کشور به ویژه توسعه گردشگری ابراز می دارم. وی افزود : امروز این توفیق شامل حال من است که به استان تاریخی و زیبای اصفهان، به ویژه به سرزمین تاریخی اردستان سفر کنم و بسیار خرسندم که در این سفر توانستم با بانوان هنرمند و کار آفرین این منطقه دیدار کنم.

معاون رئیس جمهور در ادامه سخنانش افزود : ما در ایران دارای ظرفیتهای فراوانی برای توسعه هستیم ، لکن متاسفانه بسیاری از آنها مغفول مانده است. با این وصف یکی از اهداف اصلی دولت یازدهم تلاش برای رفع محرومیتها است ، لذا با اجرای برنامه ششم توسعه، امیدواریم توسعه متوازنی را در کشور شاهد باشیم.

ملاوردی همچنین به چالشهای پیش روی دولت از جمله مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت : امروز در عین حال که در شرایط خطیری به سر می بریم در مسائل مختلف از جمله مسائل اقتصادی با چالشهای فراوانی روبرو هستیم، لذا به نظر من توسعه متوازن گردشگری می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد و این در حالی است که شعار دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور : آرامش در سیاست – آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ است.

ملاوردی تصریح کرد : برای برآورده ساختن این موارد نیاز به احیاء اخلاق ، نجات اقتصاد کشور و تعامل سازنده با جهان می باشیم. بنابراین برای خروج از بن بست های موجود جامعه، نیاز به استفاده از تمامی سرمایه های موجود از جمله سرمایه های انسانی کشور اعم از مردان و زنان به یکسان داریم تا بتوانیم کشورمان را بسازیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان تاکید کرد: زنان و مردان به یکسان می توانند به عنوان بخش خصوصی در همراهی با دولت برای رفع مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی گام بردارند که این نکته خود گام ارزشمندی است.

وی در پایان تاکید کرد : امروز شاهد ساخت یک هتل توسط یک بانوی اهل زواره هستیم که مسلما این اقدام ارزشمند باعث جلب مشارکت مردم محلی و رفع بیکاری در شهرستان از یکسو و حفظ فرهنگها و سنتهای اصیل جامعه از سوی دیگر خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز در ادامه این نشست ضمن عرض خیر مقدم به معاون رئیس جمهور عنوان کرد : هم اینک تلاش داریم با تشویق همگان محور توسعه اقتصادی و فرهنگی استان اصفهان را در قالب صنعت گردشگری قرار دهیم. وی تاکید کرد : استان اصفهان با دارا بودن ۲۲ هزار اثر تاریخی و همچنین تنوع اقلیمی یکی از شاخص ترین استانهای کشور در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است؛ لذا با جلب همکاری همه نهادهای ذی ربط و همچنین تشویق بخش خصوصی به دنبال توسعه گردشگری استان هستیم.

وی با اشاره به ثبت ملی ۱۸۰۰ اثر تاریخی در استان اصفهان خاطر نشان کرد : هم اینک ۶۷ اثر شاخص در شهرستان اردستان قرار و این در حالی است که یکی از اولین مساجد تاریخی ایران دوران اسلامی به ثبت ملی رسیده است در شهرستان اردستان موجود است ، بنابراین بافت تاریخی اردستان و همچنین بافت تاریخی شهر زواره، در کنار تنوع اقلیمی این شهرستان، فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری فرهنگی است.

اله یاری در بخش دیگری از سخنانش به تحولات چشمگیر ورود گردشگران خارجی به استان اشاره کرد و افزود : با نگاهی به آمار ورود گردشگران خارجی در می یابیم که در سال ۱۳۹۳ در مقایسه با سال ۹۲ شاهد رشدی بالغ بر ۱۵۰ درصد و نیمه اول سال ۱۳۹۴ در حدود ۳۶درصد به نسبت سال قبل رشد ورود گردشگر خارجی به استان را داشته ایم. با این وصف هرگونه تلاش برای توسعه گردشگری گام ارزشمند در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور است.