کارگران بومی فولاد شادگان اخراج شدند/ کارگران تجمع کردند +تصاویر

خورنا – اعتراض کارگران بومی نسبت به خارج کردن انها از شرکت فولاد شادگان و جایگزین کردن کارگران غیر بومی !

چهارشنبه ٨ مهر ، کارگران بومی فولاد شادگان اعتراض خود را نسبت به اخراج کردن انها از شرکت فولاد شادگان ، در مقابل درب فرمانداری  اعلام اعتراض کردند.

به گفته ی یکی از کارگران اخراج شده: حدود یک سال از اشتغال ما بعنوان یک کارگر ساده ، در این شرکت می گذرد ، که به عللی نامعلوم ، مدیر شرکت ما را اخراج کرده و کارگرانی غیر بومی از دیگر شهرها جایگزین ما شدند، همچنین تعداد زیادی از کارگران غیر بومی که چند ماه با ما در این شرکت ، کارگری میکردند ، به کار خود ادامه دادند و اخراج نشدند.!

وی که یکی از کارگرای زحمت کش طرد شده است ، ادامه می دهد : بیشتر اخراج شدگان( ما) ازدواج کرده و مسئولیت یک خانواده را بعهده دارند ، آیا کدام مسئول ، کدام نماینده ، کدام کاندید انتخاباتی ، یا چه کسی میتواند برای این خانواده های محروم امرار معاش کند ؟؟! چه کسی خرج مدرسه و خوراک و پوشاک بچه و همسر ما را تأمین کند؟ آیا این بی انصافی و حق خوری و بی عدالتی به ما نیست!؟

وی می گوید: قبل از اخراج کردن ما چندین بار مسؤلان غیر بومی که نماینده سابق انها را به سر کار اورده بود ،ما را تهدید به اخراج کردند ، و این امر را به نماینده اعلام کردیم ولی تغییری رخ نداد . همچنان به نماینده و دیگر مسؤلان شهرستان علناً اعلام کردیم اگر بعد از این همه مدت کار و زحمت میخواهید ما را اخراج کنید به هیچ وجه نمیگذاریم کسی جایگزین ما شود . که در روزهای گذشته و در مقابل درب شرکت فولاد شادگان توقف و اعتراض کردیم و اجازه ورود هیچ کارگری به شرکت را ندادیم ، تا اینکه نیروی انتظامی و حراست شرکت و مدیر اداره کار در صحنه حاضر شدند و به ما وعده پیگیری داده اند . ولی تا دیروز هیچ تغییری نسبت به حال ما صورت نگرفت ، که مجبور شدیم امروز در مقابل فرمانداری اعتراض خود را اعلام کنیم .

این اعتراض امروز چهار شنبه ٨ مهر ساعت ٨ صبح روبروی فرمانداری و توسط تعدادی از کارگران زحمت کش فولاد شادگان که چندین ماه از این شرکت زندگی خود را اداره می کردند ، صورت گرفت.

در این اعتراض کاملاً مدنی و مسالمت آمیز که توسط کارگرانی با مدرک تحصیلی لیسانس ، فوق دیپم و دیپلم و حتى بامدرک فوق لیسانس ؛ شعارهای از قبیل : ” کارگران بومی اخراج شدند مسؤلان به فریاد ما برسید” ، “بیکاری معادل تخلف و اعتیاد” ، “اخراج کارگران بی عدالتی نسبت به کل شهرستان را ثابت می کند” و… صورت گرفت.

IMG-20150930-WA0029 IMG-20150930-WA0028 IMG-20150930-WA0026 IMG-20150930-WA0025 IMG-20150930-WA0024