فرمانده گردان تیپ ۳۷ زرهی شیراز در دوران دفاع مقدس:

حماسه جسر نادری اندیمشک یادآور فتح خرمشهر بود

خورنا – به گزارش خورنا صفرعلی رجعلی‌زاده در ویژه برنامه پاسداشت حماسه جسر نادری در اندیمشک، اظهار داشت: دفاع مقدس مفهوم غنی و سرشار از پایمردی مردان و زنانی است که تمام دارایی خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی گفت: وقایع و اتفاقات جنگ تحمیلی در گفته و نوشته قابل درک و شناخت نیست چرا که کلام از شرح دفاع مقدس، ناتوان است.

فرمانده گردان تیپ ۳۷ زرهی شیراز در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: جوانان این مرز و بوم با نثار خون در مقابل امکانات و تجهیزات قوی دشمن مقاومت کردند و دشمن را از منطقه پل نادری متواری کردند.

وی افزود: کرخه نقشی مهم و موثر در دوران دفاع مقدس داشت و چه بسا اگر اندیمشک و دزفول در دوران دفاع مقدس سقوط می‌کردند سرنوشت ایران و جنگ عوض می‌شد.

رجعلی‌زاده بیان کرد: اندیمشک و جسر نادری خرمشهری دیگر هستند و واقعه شش مهرماه نیازمند ثبت و تبیین شایسته است.

وی گفت: دفاع مقدس درسی برای بدخواهان نظام اسلامی در بخش‌های مختلف جهان است تا بدانند جوانان این دیار ذره‌ای از مفهوم دفاع مقدس عقب ننشسته‌اند.

فرمانده گردان تیپ ۳۷ زرهی شیراز در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: انقلاب اسلامی با رشادت و پشتوانه مردمی خود توانست نامی ماندگار از رشادت و ایثار را در تاریخ ثبت و در آرمون بزرگ دفاع مقدس سر بلند خارج شود.

وی افزود: دشمن هیچ تغییری نکرده بلکه برنامه‌های خود را به شکلی دیگر اجرا می‌کند و در این راستا باید با دقت و مراقبت از ارزش‌ها و مبانی اسلامی بیدار و هوشیار بود.

رجعلی‌زاده بیان کرد: دشمن در جنگ نرم اعتقادات جوانان را هدف گرفته و قصد دارد با چیره کردن فرهنگ غرب و ترویج اعتیاد ایمان جوانان را که مبنای شهادت طلبی است از آنان بگیرد.

فرمانده گردان تیپ ۳۷ زرهی شیراز در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: ثبت و بهساری و معرفی جسر نادری به عنوان یک یادمان مهم و استراتژیک در دوران دفاع مقدس موجب انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس و مجاهدت‌های جوانان در دوران جنگ تحمیلی می‌شود که این امر نیازمند توجه و پیگیری گسترده است.

وی اظهار داشت: اندیمشک و جسر نادری، خرمشهری دیگر هستند و در کل سراسر خوزستان در دفاع مقدس یادآور کربلای حسینی بود.