معاون اداره کل راه‌وشهرسازی استان خوزستان:

اجرای طرح جاده پاشنه‌زاگرس نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

خورنا – مراد مهری، اظهار داشت: اجرای طرح پاشنه‌زاگرس، نیازمند ۱۰ هزار میلیاردریال اعتبار است و در صورت تامین اعتبار آن خوزستان به اصفهان متصل می‌شود.

وی گفت: احداث طرح پاشنه زاگرس به عنوان اولین شهر استان از اندیمشک آغاز و پس از گذشت از دزفول از شهرهای سردشت، لالی و اندیکا، ایذه، دهدز عبور کرده و استان‌های خوزستان و اصفهان را به هم متصل می‌کند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: این طرح علاوه بر توسعه راه‌های شهرهای شمالی خوزستان، یک طرح بسیار استراتژیک در حوزه راه‌وشهرسازی استان است.

وی افزود: این طرح به عنوان یک طرح موثر و تاثیر گذار در حوزه راه‌وشهرسازی استان، نیازمند توجه ویزه در تخصیص اعتبارات مورد نیاز خود است.

مهری بیان کرد: مسیر کنونی اجرای این طرح پابرجاست و دولت هیچ‌گونه طرح و برنامه‌ای برای تغییر مسیر این جاده استراتژیک و ارتباطی ندارد.

وی گفـت: این طرح متناسب با تامین اعتبار مورد نیاز در قطعات مختلف خود به میزان ۲۵۰ کیلومتر ساخته می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه‌وشهرسازی خوزستان عنوان کرد: فاز اول اجرای این طرح در قسمت سردشت به دزفول به مناقصه گذاشته شده است.

وی افزود: طرح پاشنه‌زاگرس به میزان ۲۴ کیلومتر از دزفول عبور و در این شهرستان اجرا خواهد شد.

مهری بیان کرد: احداث قطعات دیگر اجرای این طرح از سمت شهرهای ایذه و اندیکا نیز آغاز شده است.

وی گفت: طرح مطالعاتی اجرای قطعه حسنیه به دزفول نیز در طرح پاشنه زاگرس آغاز شده و پس از تکیمل و تامین اعتبار این مسیر نیز اجرا و شهر حسنیه از توابع اندیمشک با اجرای این طرح به دزفول متصل می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: با توجه به بستر کوهستانی طرح پاشنه زاگرس در محور حسینه به دزفول، تکمیل و اجرای این قطعه از طرح پاشنه زاگرس، نیازمند مطالعات گسترده است.

طرح آزاد راه اندیمشک – دهدز – اصفهان، با توجه به عبور از مناطق کوهستانی زاگرس به طرح پاشنه زاگرس شهرت یافته است.

منبع: تسنیم