جای خالی احساس مسئولیت...!

تراژدی هدر رفتن آب از لوله های فرسوده در اندیمشک

خورنا – اندیمشک بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود که در بین دو سد کرخه و دز قرار دارد به نوعی می توان گفت، مشکلی از لحاظ تامین آب شرب ندارد.

با وجود دو سد کرخه و دز در اندیمشک مردم و مسئولان مردم و میئولان باید بیشتر احساس مسئولیت کنند و بجای هر رفت منابع آب به دنبال مدیریت و استفاده بهینه از آن باشند.
متاسفانه شبکه پوسیده انتقال آب شهری در اندیمشک این سالها است که به یکی از راههای هدر رفت آب در اندیمشک تبدیل شده است.

این شبکه پوسیده انتقال آب از طرفی به یکی از راههای هدر رفت آب بصورت گسترده ای در اندیمشک تبدیل شده و از طرفی نیز بعنوان یک معضل برای مردم و خراب کردن مدام خیابانهاست.
امروزه باید به آب بعنوان طلایی ناب نگریست ، آینده نگری مسئولین و مردم سرمایه ای را برای آیندگان ذخیره خواهد کرد.

مبارزه با مصرف بی رویه و برنامه ریزی برای مصرف بهینه آب به نوعی تحقق بخشی از اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی در همه سطوح و در بین تمام اقشار جامعه باید تحقق یابد تا بتوان با تهدید های مختلف مبارزه کرد.

این روزها همه ازبحران کم آبی ، خشکسالی ، مشکل آب و جیره بندی سخن می گویند و در میان این همه هشدار و داد و فریاد، هر روز هزاران لیتر آب شرب تصفیه شده در شبکه های انتقال و لوله های پوسیده آن در اندیمشک به هدر می رود.

در حالی که مسئولان ها دائما از کم‌آبی خبر می‌دهند و شهروندان را به صرف‌جویی دعوت می‌کنندولی همیشه آب زیادی از لوله های آب آشامیدنی از طریق لوله های فرسوده هدر می رود نمونه آن هدر رفتن آب از لوله های فرسوده در خیابان های مختلف تصویری متفاوت را در ذهن ایجاد کرده است.

تصویر متفاوت در زمینه صرفه جویی آب اندیمشک این است که مسئولان عزم راسخ و جدی برای مقابله با هدر رفتن آب از طریق شبکه پوسیده آب شهری داشته باشند و با ارائه راهکار و های مناسب از هدر رفتن این سرمایه عظیم جلوگیری کنند.

هدر رفت آب و بی توجهی برخی از مسئولین به حدی است که در برخی از خیابانهای اندیمشک به لطف آب فراوان و عدم آسفالت کردن خیابان بعد از ترمیم فضای سبز بوجود آمده و روز به روز بر مقدار آن افزوده می شود.

با این حال امروز که تامین آب سالم و بهداشتی و ایجاد رضایت‌مندی در بین شهروندان از مهم‌ترین اولویت‌های شبکه آب شهری است، متاسفانه لوله های پوسیده به یک معضل جدی تبدیل شده است.

منبع: اندیمشک جوان