سهم کم خوزستان در مدیریت فوتبال کشور و کبک‌هایی که هنوز سر در برف فرو می‌برند

خورنا -خوزستان نسبت به ظرفیت فوتبالی‌اش سهم کمی در مدیریت فوتبال دارد اما این وقعیت هنوز پذیرفته نشده و این استان در فوتبال هنوز ضربه می‌خورد.

به گزارش خورنا به نقل از رهیاب، ۱۵۰ تیم در لیگ‌های مختلف کشور هستند که خوزستان با دارا بودن ۱۹ تیم،فوتبال خیزترین استان کشور است. بررسی فهرست بازیکنان خوزستانی شاغل در لیگ برتر و دسته یک نشان می‌دهد که ۱۰۰ فوتبالیست خوزستانی در لیگ‌های حرفه‌ای کشور فعالیت می‌کنند که با جمع کردن آنها با بازیکنان حاضر در دسته دوم و سوم این تعداد به ۴۰۰ نفر هم می‌رسد.

هر چند استان زرخیز خوزستان در رونق فوتبال کشور سهم به سزایی دارد اما در مدیریت فوتبال به این اندازه سهم نصیب خوزستانی‌ها نشده و فقط عبداکاظم طالقانی رئیس فعلی هیئت فوتبال خوزستان به عنوان عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی سازمان لیگ فوتبال کشور است.

خوزستانی‌ها متحد نیستند

طالقانی درباره این موضوع می‌گوید: مهم‌ترین عامل و مانع از حضور خوزستانی‌ها در مدیریت فوتبال تصمیم گیران فدراسیون هستند اما به تازگی بنده به‌عنوان عضو هیئت رئیسه مجمع سازمان لیگ انتخاب شدم که به دلیل حضور داشتن در بین اعضای تصمیم گیرنده در مدیریت فوتبال می‌تواند در آینده تأثیر گذار باشد.

وی می‌افزاید: البته فقدان اتحاد بین عوامل تیم‌های خوزستانی حاضر در مسابقات هم در نبود نفوذ خوزستانی‌ها در فدراسیون فوتبال هم تأثیر گذار است و باید به این نتیجه برسیم که اگر کسی از خوزستان مطرح شد باید از آن حمایت کنیم.

رئیس هیئت فوتبال خوزستان تأکید می‌کند: اگر کسی هم در فدراسیون پیدا شود که منافع فوتبال ما را تأمین کند باید از او حمایت کنیم تا بتوانیم در مدیریت فوتبال تأثیر گذار باشیم و نظریات خود را درباره موضوعات مختلف ارائه دهیم.

وی تصریح می‌کند: خوزستان به دلیل فوتبال خیز بودن ظرفیت عظیمی در مدیریت فوتبال دارد چرا که پیشکسوتان فوتبال خوزستان به جز فرا گرفتن عملی فوتبال به صورت تخصصی هم این موضوعات را فرا گرفته اند.

بررسی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که اصفهان، تهران، مازندران، آذربایجان شرقی و لرستان نمایندگانی دارند و هیچ یک از خوزستانی‌ها در این جمع حضور ندارند.

جواب نمی‌دهم

اما علی پورکیانی قائم مقام باشگاه استقلال خوزستان با همان لحن جنجالی همیشگی‌اش بر خلاف مشاهدات ملموس حرف می‌زند، او معتقد است خوزستان سهم به سزایی در مدیریت فوتبال دارد. قائم مقام باگاه استقلال خوزستان قبول ندارد که اصفهان و تهران بیشترین نفوذ را در فوتبال کشور دارند و می‌گوید: من جواب این پرسش‌ها را نمی‌دهم چرا که بنده و آقای اژدری زاده(مدیرعامل فولاد خوزستان) همیشه در سازمان لیگ حرف می‌زنیم.

به گزارش رهیاب، اگر بخواهیم سرمان را مانند کبک ر برف فرو کنیم و فکر کنیم همه چیز بر وفق مرادمان است، آره خوزستان سهم به سزایی در مدیریت فوتبال دارد اما واقعیت این نیست و ما در نخستین گام باید آن را بپذیریم.

مدیریت در فوتبال و نفوذ در ان سبب می‌شود که خوزستانی‌ها تأثیر گذار باشند و در تصمیم گیری‌ها کمی جانب نمایندگان خوزستان را بگیرند اما تا وقتی این نفوذ صورت نگیرد اکثر تصمیمات به سود عده‌ای خاص می‌شود به همین دلیل شما می‌بینید که تا بازیکنان خوزستانی مطرح می‌شوند به تیم‌های تهرانی و یا اصفهانی می‌روند.

نفوذ در مدیریت فوتبال سبب می‌شود بازیکنان جوان، با انگیزه و با کیفیت خوزستانی مانند یوسف وکیا و مهرداد جماعتی بدون حضور در تیم‌های پایتخت به تیم ملی راه یابند، ما باید بپذیریم که در مدیریت فوتبال کشور فساد وجود دارد و این تصمیم گیری‌ها براساس قاعده‌ای خاص نیست پس تنها راه گرفتن حق فوتبال خوزستان نفوذ در بدنه‌های مدیریتی فوتبال کشور است.