بیانیه حزب کارگزاران خوزستان در خصوص حوادث منا و تسلیت به بازماندگان

خورنا – انا الله و انا الیه راجعون در حالی که هزاران مشتاق مخلص از ایران اسلامی به قصد قرب الهی و شرکت در تجمع بزرگ مسلمانان جهان به سرزمین وحی مشرف شده بودند تا ندای لبیک اللهم لبیک و فریاد یکتاپرستی را سر دهند و شیطان خودپرستی و دنیا پرستی را رمی جمرات کنند و با آب زمزم نفس خود را پالایش نمایند.

حوادث تلخ سقوط جرثقیل و فاجعه جان سوز سرزمین منا منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن از حجاج بیت الحرام شده وخانواده های زائران را به عزا و ماتم عزیزانشان نشاند تا به جای پرچم های رنگارنگ شادباش ، علم های سیاه بر پا کنند و شوق تبریک را به ندای تسلیت تبدیل نمایند.

ما نیز با اندوه و تاسف فراوان و به سهم  خود مراتب همدردی با آسیب دیدگان، مصدومین و خانواده های داغدار را اعلام و از درگاه احدیت برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می نماییم و از مسئولین نظام جمهوری اسلامی تقاضا داریم تا با حفظ وحدت اسلامی و پرهیز از تنش در منطقه و ندادن بهانه به دست دشمنانی که به دنبال فرصتند تا بر طبل تفرقه بکوبند از طریق مجامع بین‌المللی و اسلامی خواهان تشکیل کمیته تحقیق و تفحص جهت رسیدگی و شناسایی عوامل این فاجعه باشند تا از تکرار این فجایع جلوگیری به عمل آید.

و از مسئولین استانی و محلی خواسته شود تا با ایجاد تمهیدات لازم وحضور و دل جویی از خانواده های مصدوم و داغدار از حجم آلام آنان بکاهند و تسلی بخش آنان باشند. حجتان مقبول،سعیتان مشکور و روح شریفتان در جوار حق تعالی قرین رحمت باد.

حزب کارگزاران سازندگی استان خوزستان