نامه آگهی دهنده فروش کلیه برای نجات از فقر : اگر مسئولان مشکلم را حل نکنند در حیاط کمیته امداد شوشتر خودسوزی می کنم

خورنا – یک پدر و مادر نیازمند در شوشتر که برای نجات از فقر و گرسنگی آگهی فروش کلیه بر روی دیوار بیمارستانهای شوشتر نصب کرده بودند ، با ارسال نامه ایی به خورنا از تصمیم خود به خودسوزی در صورت عدم رسیدگی به مشکلات خود از سوی مسئولان شوشتر خبردادند .

متن کامل نامه عبدشاه جهانبخشی به خورنا را در زیر می خوانید :

به نام خدا

دولتمردان محترم نظام اسلامی میهن من ، این حقیر به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خصوص تشکیل ارتش بیست میلیونی لبیک گفته که همین امروز و همین حالا هم ادامه دارد ، چند خانواده را می شناسید که تمام اعضای خانواده بسیجی بی توقع باشند که اگر توقعی داشتند پدر و مادرشان در حال فروش کلیه نبودند .

همین مادری که قصد فروش کلیه دارد هم بسیجی می باشد و هم اینکه همه افراد این خانواده ، بزرگ شده مسجد هستند و معنویات و تقوای خود را حتی با شکم گرسنه از دست ندادند و فرزندان ما دست از تحصیلات عالیه نکشیدند .

چهار سال تمام به دنبال پروانه گاو شیری دویدم تا یک وام ۲۵۰ میلیون تومانی برای خود اشتغالی برایم نوشتند ولی ناتوان از تهیه وثیقه بانک می باشم . به علت سرطان یک ساق از پای راستم را درآورده اند که دیگر هیچ راهی به جایی ندارم .

آقایانی که تحت عنوان کمک مالی شبانه روز در اطراف منزل من پرسه می زنید و تحقیق می کنید به دنبال چه می گردید؟ آقایانی که به عنوان خیّر به منزل من آمدید چه پیدا کردید و چه نتیجه ایی گرفتید؟ چرا ایمان بچه هایم را از آنها می گیرید؟ بچه های پاکدامنی که با شکم گرسنه لیسانس گرفته اند و مسجد را ترک نکردند ، هیچ می دانید که با اعتقادات این بچه ها بازی می کنید؟ چرا برای همسرم که در حیاط کوچک و پشت کولرگازی و در زیر آفتاب و کنار اجاق گاز داغ ، نان می پزد تا بچه هایش درس را رها نکنند مزاحم می شوید و کاری نمی کنید؟ چرا نمی گذارید به حال خودمان بمیریم؟ مسئولین محترم چنانچه مشکل مرا حل نکنید صد در صد ما کلیه های خود را می فروشیم و اگر موفق به فروش کلیه نشدیم در حیاط کمیته امداد خودسوزی می کنیم .

چند روز بعد از آگهی فروش کلیه ، فرماندار شوشتر ریاست محترم کمیته امداد را به منزل من فرستاد که رئیس کمیته امداد و فرماندار در منزل خودم با هم تلفنی صحبت کردند که آقای فرماندار به رئیس کمیته امداد فرمودند فردا جلسه ایی برای مشکل من در فرمانداری ترتیب داده شود ولی روز بعد که به سمت فرمانداری در حرکت بودم رئیس کمیته امداد زنگ زدند و به همسرم گفتند که جلسه کنسل شد و دیگر هم جلسه ایی برگزار نشد .

همه مدارک خود را چند روز است که به فرماندار تحویل داده ام ولی هنوز جوابی نگرفته ام . حتی پسرم را به اتفاق رئیس پایگاه منطقه در ارتباط با این جلسه به همراه یک نامه به کمیته امداد فرستادم .

رئیس کمیته امداد از قول فرماندار گفتند که آقای فرماندار فرمود خودم همه چیز را می دانم و نیازی به جلسه نیست . همچنان این حقیر منتظر جواب آقای فرماندار هستم که حداقل نصف این وام گاوداری را که چهار سال دنبال این وام دویدم برایم مهیا کند تا هم از فروش کلیه انصراف دهیم و هم با زحمت افراد خانواده ام بتوانیم لقمه نانی به دست آوریم .

حتی آقای سادات ابراهیمی نماینده شوشتر در مجلس که هم از انتشار این خبر آگاه است و هم از چند سال قبل از وضعیت زندگی ما آگاهی داشته است اما هیچ اقدامی برای ما نکرده است .

در پایان از همه مردم عزیز که در این راه با خانواده ما ابراز همدردی کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم ./

عبدشاه جهانبخشی

موبایل : ۰۹۱۶۹۰۷۳۹۷۲