آلمانی ها در آبادان و خرمشهر نیروی ماهر تربیت می کنند

خورنا –  دوره‌های آموزشی تربیت نیروهای ماهر در فعالیت‌های صنعتی شهرهای آبادان و خرمشهر با همکاری شرکتی آلمانی برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اعلام این خبر گفت : برای برگزاری این کلاس ها تفاهم‌نامه آموزشی میان این سازمان و شرکت فنی و مهندسی لوید آلمان منعقد شده است .

سید مرتضی نعمت‌زاده افزود:براین اساس دوره‌های آموزشی تربیت نیروهای ماهر و نیمه ماهر در فعالیت‌های صنعتی شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به فعالیت شرکت‌های صنعتی مختلف در منطقه، لزوم ارائه آموزش‌های لازم فنی استاندارد مطابق با نیاز صنایع به منظور تامین نیروی انسانی ماهر در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: مسئولان شرکت فنی و مهندسی لوید آلمان در نشست‌های مختلفی با مسئولان آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای منطقه، کار نیازسنجی زمینه‌های آموزشی و سطوح مورد نیاز را با توجه به صنایع فعال در منطقه انجام دادند .

نعمت زاده با بیان اینکه آموزش‌های مذکور برای عموم شهروندان آبادانی و خرمشهری قابل ارائه است، افزود : آموزش‌ها در قالب عمومی و یا بر اساس درخواست موسسات، صنایع و ادارات ارائه می‌شود.

وی از فراخوان عمومی برای دریافت تقاضاها متناسب با رشته‌هایی که اعلام می‌شودخبر داد و گفت : ۹۰ درصد از هزینه‌های این کلاس ها توسط سازمان منطقه آزاد پرداخت می‌شود و مابقی آن را از شهروند متقاضی حضور در کلاس‌ها دریافت می‌شود، اما موسسات و صنایع در صورت درخواست برای ارائه آموزش‌ها ملزوم به پرداخت تمام هزینه‌ها خواهند بود.