مقتدایی، بی عدالتی در خوزستان را به گردن مدیران پایتخت انداخت

خورنا – استاندار خوزستان با بیان این‌که از حقوق شهریورماه خود ۱۰ میلیون تومان برای کمک به مدارس استان اهدا می‌کنم، گفت: دهیاری ها و شهرداری‌ها ملزم هستند که از محل ارزش افزوده خود درصدی را جهت کمک به مدارس اختصاص دهند.

استاندار خوزستان با بیان این‌که عدالت در جامعه محقق نشده است، گفت: اگر عدالت برقرار بود، امروز در استان مدرسه‌ی کپری یا صحرایی نداشتیم؛ این یک بی‌عدالتی و مقصر آن نوع برنامه‌‌ریزی در کشور است.
به گزارش ایسنا، دکتر عبدالحسن مقتدایی در همایش بازگشایی مدارس که امروز پنجشنبه ۲۶ شهریورماه در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کسی که مسئولیتی را با وجود محدودیت‌ها و فشارها قبول می‌کند، با شرایط موجود آشنا است؛ قبول مسئولیت‌ها به کسی تحمیل نمی‌شود بلکه با شناخت کامل نسبت به تمام معضلات و مشکلات، مسئولیت‌ها محول و پذیرفته می‌شود.
وی با بیان این‌که با اطلاع و آگاهی از معذوریت‌های موجود این مسئولیت‌ها را پذیرفتیم، خاطرنشان کرد: به عرصه مدیریتی وارد شدیم تا کاری انجام دهیم و مشکلات را حل کنیم و در شرایط موجود در چنین جلساتی با آگاهی از تمام مشکلات و گرفتاری‌های مدیریتی شرکت می‌کنیم.
استاندار خوزستان با تصریح بر این‌که هنوز عدالت در جامعه محقق نشده است، گفت: انقلاب اسلامی ساختارشکن و محور انقلاب، اسلام بود که برای شرایط و مسائل مختلف، ایده و برنامه دارد اما پس از انقلاب و شرایط آن دوران، فرصتی فراهم نشد که این مشکلات حل شود و بعد از جنگ هم هنوز مشکلات ادامه دارد.
مقتدایی تصریح کرد: نتوانستیم یک جلوه عدالت برای تمام اقشار مردم در سراسر کشور چه کسانی که دستشان به مرکز می‌رسد و یا دیگران که به مرکز دسترسی ندارند، فراهم کنیم و شرایطی پیش آمد که هر کسی یا هر استانی که به مرکز دسترسی آسان‌تر و نزدیک‌تری دارد، می‌تواند به خواسته‌های خود برسد. این یک بی‌عدالتی و مقصر آن نوع برنامه‌‌ریزی در کشور است.
وی ادامه داد: اگر عدالت برقرار بود، امروز در استان مدرسه‌ی کپری یا صحرایی نداشتیم؛ برای احقاق حق و حقوق مردم در قوانین و برنامه‌های مختلف باید تلاش کرد و کسانی که مسئولیت‌ها را پذیرفته‌اند باید برای احقاق این حقوق همت کنند.
استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش استان و مطالبات معوق آن از نهادها و کارخانجات، گفت: عزم و غیرتی که باید در مسئولان برای تغییر این وضعیت ایجاد شود، آن‌چنان که باید باشد نیست؛ در سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز بیش از ۹۰ میلیارد تومان در استان به ساخت و تجهیز مدارس کمک کردند در حالی‌که در سال‌های گذشته گفته می‌شد که خیرین کمک نمی‌کنند؛ مسئولان باید این اقدامات را تمرین و ترویج کنند.
مقتدایی خطاب به فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران و رؤسای آموزش‌وپرورش گفت: موضوعی که برای اقدام درخصوص آن گردهم آمده‌ایم، یک مسئولیت قانونی و شرعی بر عهده ماست و راهکارهایی که مطرح می‌شود باید به طور دقیق انجام شود و این‌ها خواهش و تقاضا نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب بسیاری از مدارس استان، اظهار کرد: وقتی دانش‌آموزی در سال اول تحصیلی خود با مشکل نبود سرویس‌های بهداشتی در مدرسه مواجه می‌شود، چگونه انتظار داریم که دانش‌آموز موفقی شود؛ اگر وضعیت مدارس شهری ما این‌چنین باشد قطعا وضع مدارس روستایی اسفبارتر است و این زیبنده ما نیست.
استاندار خوزستان با بیان این‌که از حقوق شهریورماه خود ۱۰ میلیون تومان برای کمک به مدارس استان اهدا می‌کنم، بر الزام شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای کمک به مدارس تأکید کرد و گفت: دهیاری ها و شهرداری‌ها ملزم هستند که از محل ارزش افزوده خود درصدی را جهت کمک به مدارس اختصاص دهند.
مقتدایی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و دیه در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: باید یک گلریزان هم برای مدارس بی‌بضاعت برگزار کنیم و تمام کارکنان دولت به مدارس کمک کنند حتی اگر این کمک یک مبلغ حداقلی باشد و این موضوع باید تمرین و به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی تصریح کرد:  از مسئولان می‌خواهیم که حداکثر توان و تلاش خود رابه‌کار گیرند تا استان از این وضعیت خارج شود؛ باید خوزستان را به‌عنوان یک الگو و برند در کشور معرفی کنیم که در تمام زمینه‌ها قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان شکوفا و عملیاتی و با تلاش و همت مسئولان، خوزستان همانند گذشته یک الگو شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ابراهیم باسلام آیاسزاواراست دراستان زرخیزخوزستان بعدازسی وهفت سال مدارسی درکپریادرصحرایافاقدسرویس بهداشتی داشته باشیم این عدالت ازآن مرکز یاعدم توجه وپیگیری امام جمعه سی وچندسالهاهوازکه حداقل دراین سالها به آموزش وپرورش دادخواهی میکردتاسایرامام جمعه های استان به مطالبات مردم شهرهای استان بیشتررسیدگی میکردند سایرین مسولان آموزش وپرورش ودیگران عمکردآنهاگویای بضاعت خوزستان است استانداربزگوارجناب مقتدای متشکریم وخداصبروسلامتی بشما عطاکند
  • ابراهیم باسلام آیاسزاواراست دراستان زرخیزخوزستان بعدازسی وهفت سال مدارسی درکپریادرصحرایافاقدسرویس بهداشتی داشته باشیم این عدالت ازآن مرکز یاعدم توجه وپیگیری امام جمعه سی وچندسالهاهوازکه حداقل دراین سالها به آموزش وپرورش دادخواهی میکردتاسایرامام جمعه های استان به مطالبات مردم شهرهای استان بیشتررسیدگی میکردند سایرین مسولان آموزش وپرورش ودیگران عملکردآنهاگویای بضاعت خوزستان است استانداربزگوارجناب مقتدای متشکریم وخداصبروسلامتی بشما عطاکند
  • يه ماهشهري دلسوز درود بر اقای مقتدایی..بی زحمت یه فکری به حال ماهشهر و هندیجان و روستاهای اطرافش بخصوص دهملا های کوچک و بزرگ بکنید چون مدرسه ای که در دهملا کوچک زمانی دایر بود در حال تعطیل است و کودکان دهملا کوچکی که روستایی شهید پرور است و برای این انقلاب دو شهید گرانقدر را تقدیم میهن کرد از مدارس شهر زهره که حدود شش کیلومتر از دهملا دور است استفاده میکنند. . .خوااهش میکنم که مدرسه دهملا کوچک را دوباره دایر کنید