جلسه شورای اداری رامشیر برگزار شد

خورنا – جلسه شورای اداری شهرستان رامشیر با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامشیر صبح امروز (سه شنبه ) جلسه شورای اداری شهرستان با حضور اشرف عسکری مدیر کل دفتر فنی استانداری خوزستان، حمید رضا یونسی معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان،  امام جمعه ،  فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار رامشیر در ابتدای جلسه ضمن تبریک به مناسبت اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)  از حضور مدیر کل دفتر فنی استانداری در جلسه شورای اداری شهرستان تقدیر کرد .

سعید فیوضی با اشاره به محرومیت شهرستان  اظهار داشت : با وجود تنگناهایی که در زمینه تخصیص اعتبار و بودجه وجود داشت ولی این شهرستان  مدیرانی دارد که با تمام توان  خدمت می کنند و امیدواریم  علیرغم کمبودها و تحریم ها بتوانیم  با فضای تعامل و همدلی خدمات شایانی به مردم این شهرستان ارائه نماییم.

فیوضی با اشاره به تاکید دکتر مقتدایی استاندار خوزستان  مبنی بر اشتغال زایی و جذب سرمایه گذار اظهار داشت :  برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی نیازمند حضور همه جانبه بخش خصوصی و سرمایه گذاران هستیم و در صورت مشارکت فعالانه آنها در این زمینه، بی شک موضوع بیکاری نیز با حمایت دولت حل خواهدشد.

وی خاطر نشان کرد:برای جذب سرمایه گذار در سه زمینه گردشگری ،احداث کشتارگاه صنعتی و صنایع بسته بندی با مهندس اکبری زاده، مدیریت اتاق بازرگانی آبادان مذاکره شد و طی چند روز آینده تیم کارشناسی از ظرفیت های شهرستان رامشیر بازدید خواهد شد.

وی در ادمه اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار محترم در خصوص پروژه مهر ،تمام دستگاههای اجرایی  در اجرای هرچه بهتر پروژه مهر همکاری و مشارکت نمایند .

سید طالب موسوی امام جمعه شهرستان نیز در این جلسه مطالبی پیرامون برکات اهل بیت پیامبر (ص) بیان نمودند و اظهار داشت: تمام  برکات دنیا  از اهل بیت عصمت و عترت  می باشد از جمله انقلاب ما که بنیان گذار  آن  یکی از فرزندان زهرا (س) است و امروز مشاهده می کنیم که این انقلاب تمام معادلات دنیای استکبار را به هم زده است.

 

مدیر کل دفتر فنی استانداری نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتقاد دارم توسعه  شهرستان های  کوچک و نوپا نیازمند برنامه ریزی دقیق و تلاش بیشتر است اظهار داشت: در این گونه شهرستان ها بر خلاف شهرستان های بزرگ و قدیمی با مدیریت مناسب می توان به راحتی کار کرد  زیرا در شهرهای قدیمی متاسفانه تصمیماتی به اشتباه گرفته شده است که باعث ایجاد  مشکلات فراوان شده است.

اشرف عسکری خاطر نشان کرد:برای توسعه پایدار شهرستان ها اعتبارات جداگانه ای در نظر گرفته خواهد شد و انتظار می رود جهت اولویت بندی و تامین اعتبارات، دستگاههای اجرایی شهرستان اطلاعات و آمار دقیقی به دفتر فنی فرمانداری ارائه نمایند .

عسکری گفت : شهرک های صنعتی پتانسیل خوبی بر ای اشتغال دارند و انتظار می رود که شرکت شهرک های صنعتی خوزستان  با مشاوره خوب به سرمایه گذاران و آمادگی زیرساخت ها  زمینه را بیش از پیش برای ورود سرمایه گذاران به این شهرستان آماده نمایند.

مهندس حمید رضا یونسی معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان نیز در این جلسه به مزایای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت که سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی از قوانین شهرداری ها مستثنی می باشند و با توجه به اینکه شهرک های صنعتی در زمان احداث مجوز های لازم را اخذ می نمایند به همین دلیل این امر زمان سرمایه گذاری و بهره برداری را کاهش میدهد.

وی گفت : همچنین با توجه به اینکه خدمات در شهرک های صنعتی به صورت مشترک می باشد باعث کاهش هزینه های سرمایه گذار خواهد شد وهمچنین شرکت ها در تامین مواد اولیه  می توانند از خدمات هم افزایی استفاده کنند .

یونسی خاطر نشان کرد: واگذاری زمین در شهرک های صنعتی به صورت نقد واقساط می باشد و سرمایه گذاران می توانند با پرداخت پانزده درصد مابقی را در دوازده قسط سه ماهه پرداخت نمایند.

استفاده از معافیت های مالیاتی به مدت ده سال و اعطای تنفس ۹ ماهه بعد از اعقاد قرارداد از مزایایی خواهد بو که سرمایه گذارا در شهرک های صنعتی از آن ها بهره مند خواهند شد.