در نشست هم اندیشی با دوستداران محیط زیست مطرح شد:

نخستین دوره بین‌المللی مهار آتش جنگلی در اندیمشک برگزار می‌شود

خورنا – مهدی سراج الدین در نشست هم اندیشی با دوستداران محیط زیست در محل فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: توجه به محیط زیست یک نیاز مهم اجتماعی و عمومی است.

وی گفت: عدم دسترسی مناسب به امکانات مهار آتش سوزی در جنگا‌های بلوط بخش الور گرمسیری اندیمشک، حیات این پوشش‌های گیاهی منحصر به فرد را، به خطر انداخته است.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک عنوان کرد: با هدف کاهش خسارت‌های موجود در پوشش‌های جنگلی و گیاهی شهرستان، اولین دوره بین الملی مهار آتش خوزستان در اندیمشک برگزار می‌شود.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و در صورت رفع نیازهای جنگل‌های منطقه زاگرس، اندیمشک نیز به زودی به طرح نگهداری خواهد پیوست و عضو حامیان و حافظان یونسکو در حفظ جنگل‌های زاگرس خواهد شد.

سراج الدین بیان کرد: تمامی اعتبار این سازمان در سال مالی جاری در شهرستان ۵۰ میلیون ریال است که پاسخگویی نیاز اداره محیط زیست اندیمشک، نیست.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و باهدف توسعه فرهنگ زیست محیطی طرح محیط یار دانش آموزی در مدارس بخش الوار گرمسیری به اجرا می‌رسد.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک عنوان کرد: در صورت توجه به توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ارایه آموزش‌های صحیح به دانش آموزان بسیاری از مشکلات حوزه محیط با مشاکرت شهروندان رفع می‌شود.

وی افزود: طراحی و چاپ بروشور و اجرای متنوع برنامه های زیست محیطی با مشارکت شهروندان از جمله اقدامات این اداره با هدف توسعه فرهنگ زیست محیطی در شهرستان است که امسال به اجرا می رسد.