حفر ۵ حلقه چاه برای مصرف فضای سبز دزفول

خورنا – محسن زرشناس روابط عمومی شهرداری دزفول، بمنظور توسعه فضای سبز شهری پنج حلقه چاه در پنج نقطه شهر طی کارشناسی های بعمل آمده حفر می شود.

شهردار دزفول با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز و بمنظور جلوگیری از هدر رفت آب شرب و حذف آن جهت آبیاری فضای سبز با پیگیری های بعمل آمده مجوز حفر پنج حلقه چاه در مناطق جنگل چهل هکتاری تپه چشمه، آرامستان جدید جنب پادگان شهید باکری، کوی آزادگان، زیباشهر و منطقه سایت زباله ماهور برنجی از مراجع ذی ربط اخذ شده است.

مهندس کرمی نژاد افزود: با حفر و بهره برداری از این چاه ها علاوه بر حذف آب شرب از چرخه آبیاری، به میزان ۴۰ تا ۵۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهری افزوده می شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به دفن زباله های شهری در منطقه ماهور برنجی و لزوم حفظ محیط زیست یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۸۱۲ متر توسط شهرداری جهت ایجاد فضای سبز در این منطقه خریداری شده است که با حفر چاه، این زمین به فضای سبز تبدیل خواهد شد و این امر کمک شایانی به کاهش آلودگی ناشی از دفع پسماند ها خواهد کرد.

شهردار دزفول با اشاره به سرانه فضای سبز دزفول تصریح کرد: سرانه فضای سبز دزفول هم اکنون ۵/۱۹ مترمربع است که چهار متر نسبت به متوسط کشوری بیشتر است و با توجه به سیاست شهرداری دزفول در خصوص گسترش فضای سبز این سرانه تا پایان سال جاری افزایش محسوسی خواهد یافت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *