سینما موثرترین ابزار برای رشد فضایل اخلاقی در جامعه است

خورنا – نادر سعادتی فرد شامگاه شنبه در آیینی که بمناسبت روز ملی سینما در سالن ارشاد دزفول برگزار شد افزود:در کلیه جوامع بشری از سینما به عنوان ابزاری جهت عملی کردن خواسته ها و اهداف سیاسی،اجتماعی و اقتصادی استفاده می شود.
وی افزود:بعد از انقلاب اسلامی توجه زیادی به سینما شده و از آن به عنوان ابزاری برای ارتقای کرامات انسانی و اخلاق استفاده شد.
سعادتی فرد ابراز امیدواری کرد هنرجویانی که در عرصه سینما آموزش می بینند پرداختن به ارزش ها و کرامات انسانی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
رییس انجمن سینمای جوان دزفول نیز ضمن انتقاد از عدم حضور مسوولان در این آیین گفت:طبق بیان بنیاد سینمایی فارابی،انجمن سینمای جوان دزفول از بین ۶۰ انجمن کشور جزو ۱۰ انجمن برتر می باشد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
محمدباقر حنطوش زاده شرکت فیلم های هنرمندان دزفولی در جشنواره های بین المللی در آمریکا ، ایتالیا و هندوستان را از افتخارات هنرمندان دزفول دانست و افزود:موفقیت های هنرمندان دزفولی در این جشنواره ها از چشم مسوولان شهرستان دور مانده و در ۲۰۰ فضا تبلیغاتی سطح شهر به این موفقیت ها توجه نمی شود.
وی ضمن تقدیر از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد دزفول خواستار همکاری و حمایت دیگر دستگاه های اجرایی در راستای معرفی هرچه بیشتر آثار هنرمندان دزفول شد.
رییس انجمن سینمای جوان دزفول با اشاره به عملکرد این انجمن گفت:پارسال ۱۰ فیلم کوتاه مستند داستانی و تجربی و در شش ماهه نخست امسال نیز ۱۰ فیلم توسط هنرمندان دزفولی ساخته شد.
حنطوش زاده اظهار کرد:از آثار تولیدی امسال هشت اثر آن مربوط به المپیاد فیلم سازی نوجوانان بود که برای نخستین بار در دزفول و ایران اتفاق افتاد و ۲ فیلم نیز تولید اعضای انجمن سینمای جوان دزفول می باشد.
وی گفت:هشت اثری که به المپیاد فیلم سازی نوجوانان راه یافتند از هنرمندان سنین ۱۰ تا ۱۸ سال بود که زیر نظر انجمن سینمای جوان دزفول آموزش دیدند.
حنطوش زاده افزود:در ۱۰ سال اخیر حدود ۷۰ فیلم تولید دزفول در جشنواره های منطقه ای ،ملی و بین المللی حضور داشتند که ۲۰ تا ۳۰ درصد آنها جوایز بهترین کارگردانی،بهترین فیلم کوتاه و فیلمبرداری را از آن خود کردند.
رییس انجمن سینمای جوان دزفول افزود:در پنج سال گذشته چهار فیلم تولید دزفول از شبکه های سراسری جمهوری اسلامی پخش شده که قابل تقدیر است.
انجمن سینمای جوان دزفول که در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده بیش از ۱۵۰ عضو دارد که ۴۰ عضو فعال آن زیر نظر این انجمن آموزش می بینند.
در آیین تجلیل از هنرمندان و عوامل نخستین المپیاد فیلم سازی نوجوان ۱۹ نفر از فیلم سازان ، بازیگران و عوامل اجرایی دزفول با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.