برگزاری تور های کوه نوردی، صخره نوردی، تله کابین و اقامت گاه های سردسیری در رشته کوه های بندرماهشهر

خورنا – علی چاروسائی: به همت مسئولان ماهشهری و به خصوص شورای ترافیک و شهرداری، زین پس شهروندان ماهشهری میتوانند کوه نوردی، صخره نوردی، تله کابین و اقامت گاه های سردسیری بالای کوه را در بندرماهشهر تجربه کنند.

علی چاروسائی در یادداشتی انتقادی آمیخته با طنز، نوشت: به همت مسئولان ماهشهری و به خصوص شورای ترافیک و شهرداری، زین پس شهروندان ماهشهری میتوانند کوه نوردی، صخره نوردی، تله کابین و اقامت گاه های سردسیری بالای کوه را در بندرماهشهر تجربه کنند.

تا همین چندسال پیش اگر به کسی میگفتی ماهشهر کوه دارد، قطعا به شما میخندید. یا مثلا اگر میگفتید ماهشهر محل های فراوانی جهت کوه نوردی، صخره نوردی و حتی احداث تله کابین دارد، احتمالا فکر میکرد شما دیوانه اید یا در خوشبینانه ترین حالت، فکر میکرد که دارید او را دست می اندازید.

اما امروز با افتخار اعلام میکنیم که تعداد رشته کوه های ماهشهر از تعداد کوچه های این شهر بیشتر است و موجب شده تا مردم بخش عظیمی از وقت خود را صرف کوه نوردی روزانه کنند که این امر موجب توسعه ورزش همگانی و افزایش سلامتی مردم شده است. همچنین طی تحقیقات یک مرکز معتبر، به واسطه این ورزشهای همه روزه، هزینه های درمانی ناشی از کم تحرکی در ماهشهر کاهش یافته است.

image10920

امروزه الحمدالله با همت و پشتکار شبانه روزی مسئولان دلسوز و ورزشکار ماهشهر، در هر کوچه فرعی حداقل ۲ رشته کوه وجود دارد و در خیابانهای اصلی شهر به وضوح میتوان امتداد رشته کوه های زاگرس را مشاهده کرد که به واسطه امتداد آنها تا درون شهر، به رشته کوه های ماهشهر معروف شده اند.

بر اساس مشاهدات، این رشته کوه ها به گونه ای هوشمندانه طراحی شده اند و مردم ماهشهر همه روزه اول صبح و قبل از آغاز فعالیت های روزانه مجبورند که ورزش های صبح گاهی خود را انجام دهند. البته بستگی به میزان حضور شما در خیابانهای شهر، ممکن است این ورزش تا آخر شب ادامه داشته باشد و هیچ راه در رویی از این ورزشهای همگانی نیست و جا دارد از مسئولان مربوطه به دلیل اینهمه هوشمندی در طراحی سیستم ورزش همگانی شهر تشکر کرد.

همچنین بر اساس شنیده ها اخیرا یک تیم مشاوره، طراحی و نصب تله کابین از کشور ژاپن به ماهشهر امده بودند تا جهت نصب تله کابین مکان یابی کنند که ظاهرا این تیم مشاوره توانسته بودند در شهر ماهشهر ۲ هزار و ۷۹۲ نقطه مناسب جهت نصب تله کابین مشخص کنند. این تیم مشاوره در گفتگویی بیان کردند که هیج نقطه ای از جهان به این شدت برای نصب تله کابین مستعد نیست. سرپرست این تیم گفته بود در تمام کوچه های ماهشهر تپه ها و کوه های مناسبی وجود دارد که میتوان روی آنها تله کابین نصب کرد و با این کار میتوان حمل و نقل عمومی شهر را متحول کرد و برای اولین بار در جهان از حمل و نقل تله کابینی در ماهشهر رونمایی کرد.

همچنین جوانان مستعدی که توانایی صخره نوردی دارند میتوانند از تپه های جدیدی که در برخی نقاط شهر ایجاد شده است استفاده کنند و به راحتی فعالیت های حرفه ای خود را در رشته صخره نوردی زیر نظر کارگران محترم شهرداری که در امر صخره سازی ید طولایی دارند آغاز کنند.

بر اساس برخی گزارش های رسیده از یک شرکت هواشناسی معتبر خارجی، دمای هوای ماهشهر در سطح زمین حدود ۲۵ درجه گرمتر از قله ی این رشته کوه ها میباشد که دلیل آن ارتفاع بالای رشته کوه های ایجاد شده در شهر میباشد. این مرکز هواشناسی در پیامی اعلام کرده است که مردم ماهشهر میتوانند روی این تپه ها اقامت گاه های تابستانی ایجاد کنند تا در ۶ ماه از سال که هوا بسیار گرم است، در هوای بسیار خنک تری زندگی کنند.

همچنین برخی از شهروندان ماهشهری گزارش کرده اند که در برخی از روزهای سال روی این رشته کوه های بارش برف مشاهده شده است که این نیز یکی از موفقیت های مجموعه مدیریت شهری در امر ترافیک است که توانسته اند هوای سرد و برف را به جنوبی ترین نقطه کشور هدیه کنند.

همچنین راننده های تاکسی در ماهشهر که مجبورند از صبح تا شب خیابانهای شهر را بالا و پایین کنند، میگویند اگر این رشته کوه ها و تپه ها در شهر نبود ما حوصله مان سر میرفت و دیگر رمقی برای کار مسافرکشی نداشتیم.

یک راننده تاکسی هم میگفت: معمولا پس از عبور از این تپه ها که به همت مسئولان ایجاد شده، یک و نیم متر به هوا میرویم که موجب خنده و شادی خودم و مسافرانم میشود و همه مسئولان و به خصوص عمه آنها را دعای خیر میکنم.

اینها تنها بخشی از مزایای کنترل ترافیک با ایجاد رشته کوه بود. قطعا اگر آقای مقتدایی استاندار محترم خوزستان از مزایای این تپه های درون شهری آگاهی داشتند، نه تنها از ایجاد این رشته کوه های ترافیکی _که با نام سرعت گیر نیز شناخته میشوند” انتقاد نمیکرد، بلکه به عنوان حامی و مدافع اصلی ایجاد رشته کوه های ترافیکی در شهرهای خوزستان فعایت میکرد.

با توجه به شناختی که از آقای استاندار و منطق ایشان دارم، قطعا وی پس از مطالعه این یادداشت و اطلاع یافتن از مزایای ایجاد رشته کوه های ترافیکی در شهرها،  انتقادات خود را از ایجاد این رشته کوه ها در شهرها پس میگیرد و ایجاد این رشته کوه ها را به عنوان الویت توسعه استان در نظر میگیرد.

شاید هم آقای استاندار پس از مطالعه این یادداشت، طرح گردشگری رشته کوه های ترافیکی را در برنامه خود قرار دهد و در بخشنامه ای از تمام شهرداران بخواهد به ایجاد و توسعه متوازن در امر ایجاد رشته کوه های ترافیکی اقدام کنند. والا !

هشدار:

احتمال میرود پس از انتشار این مطلب و دست به دست شدن ان در شبکه های اجتماعی، کمپین عظیم « #ما_هم_رشته_کوه های_ترافیکی_میخواهیم » ایجاد شود و این این امر در سراسر استان خوزستان به یک مطالبه عمومی و الویت مردم تبدیل شود.

ارادتمند

علی چاروسائی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ماهشهر شهر من است متاسفم که این آقا !!! چرت و پرت مینویسه و تحویل میده از بس بیکاره و چیز دیگه ای هم تو چنته نداره!!!
  • بهزاد خورنا اى عامل بیگانه اى اجنبى! اى خورنا چرا بخیلى؟ مگر نمى دونى که شهردارى داره اشتغال زایى مى کنه اینقدر کودنى! عامل استکبار مى دونى چقدر جلوبندى ها و کمک ماشین ها با این موانع دقیق و مهندسى شده به فنا رفتن و جلوبند کارا نون بردن سر سفره! مى دونى از محل این رشته کوه ها چقدر ملت رو ترمز زدند و تصادف شده و کار براى صافکارها ایجاد شده! ملت عصبى شدن و کار براى پزشکان مغز و اعصاب درست شد! دست به یقه شدند و وفور نعمت در مطب ها و داروخانه ها و پاسگاه ها و پزشکى قانونى و دادگاه و زندان و... والا خدا هم ایطور نعمت نمى ده درود بر فعالیت هاى کوه زایى شهردارى تازه بماند با خرید و نصب و تعمیر و رنگ و ... چقدر مهندس و کارگر و کارمند و واسطه و دلال و حال کردند. پس پسر خوبى باش و برو بکوب تو این دست اندازها و خدا رو از بابت این شورا و شهردار و شهردارى شکر کن.
  • بهزاد پى نوشت؛ من حقیقتا موندم تو کار اون دو تا مانعى که به فاصله ١ مترى هم روبروى دبیرستان دخترانه ام البنین (س) کار گذاشته بودند وقتى روش مى رفتى حال موج سواران سواحل باهاما رو داشتى یکى آسفالتى و دومى پلاستیکى تقابل سنت و مدرنیته هنر متضاد ارایه اى از شهردارى ماهشهره
  • سربندر چقدر تیتره زشتی
  • حیدری دست مریزادواقعا حرف دل ماروزدی من به احترام این تپه ماهورهای موجوددرشهرروزی چندبارحوله نقدی برای .........طراحان این موانع میفرستم چون هرجارفتم این چنین نوابقی ندیدم
  • ك. ع سلام در اینکه وجود موانع رانندگى در بسیارى از اوقات در عین حالى که اعصاب راننده را بهم میریزد زیان و صدمات زیادى نیز به خودرو وارد میکند شکى نیست، اما بنظر میآید جناب نگارنده ى متن موضوع مهمى بنام حفظ جان افراد خصوصاً افراد پیاده رو از یاد برده چراکه در وضعیت موجود با این همه مانع باز هم حوادث منجر به فوت قابل ملاحظه اى در شهر مشاهده میشود چه رسد به اینکه مانعى نباشد واى به حال شهروندان کوهنورد ماهشهرى...
  • ماهشهری خیلییی این متن مصخره و بیمزه بود. متاسفم برای خورنا
  • خسرو عرض سلام خدمت تمامی سروران گرامی که دیدگاههای خود را اعلام نموده اند.عزیزان باید این را بدانید که خورنا وامثال خورناها هستند که صدای شماها را به گوش مسئولین می رسانند تا اینکه دردی رادرمان کنند.بروید از اونایی انتقاد کنید که مشکل برایتان ایجاد کرده اند ومشکل گشا نیستند .داغ دلتان راجایی دیگه خالی کنید و نه خورنا......... تشکر
  • محسن متاسفانه کو گوش شنوا.مسولسن ما یا بیسواد هستند یا برایشان این موارد مهم نیست یا که اصلا دوست اجنبی و نفوذی هستن و دوست دارن که مردم از همه چیز زده بشن
  • خوز ماهشهر شهر من است شما یه چیز بنویس که چرت و پرت نباشه بده روزنامه ایران چاپ کنه بد ما ماهشهری ها بخونیم حالشو ببریم
  • خوز جناب ک . ح فکر میکنم از نیروهای شهرداری باشی اخه اونا هم نمیدونن مفهوم فرهنگ سازی چیه چون با مفهوم فرهنگ سازی اشنایی ندارن از این کارا میکنن بعد دو قورت و نیمشون هم باقیه مثل شما پسر گل و بلبل . پسرم مهرما شروع شد مدرسه ها باز شد