در شب ناکامی تیم ملی کشتی باز هم اندیمشک درخشید

اخلاقی: باید طلا می‌گرفتم اما غافلگیر شدم

خورنا – فرنگی‌کار اندیمشکی وزن ۸۵ کیلوگرم کشورمان گفت: باید به مدال طلای مستبقات قهرمانی جهان دست پیدا می‌کردم اما غافلگیر شدم.

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از تسنیم، حبیب اخلاقی کشتی گیر اندیمشکی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص کسب مدال برنز جهان اظهار داشت: نمی‌دانم خوشحال باشم یا ناراحت اما باید امروز جشن کسب مدال طلای جهان را می‌گرفتم.

وی افزود: همه دیدند که از کشتی‌گیر ازبکستانی بسیار سرتر بودم و در ۵ دقیقه کشتی این کشتی‌گیر هیچ کاری نکرد اما در ثانیه‌های پایانی چون ۷ بر صفر پیش بودم به دنبال آن بودم که کار را تمام کنم که غافلگیر شدم و هنوز هم باروم نمی‌‎شود که به این کشتی‌گیر باخته‌ام.

دارنده مدال برنز جهان خاطرنشان کرد: خدا را شکر که مدال برنز را کسب کردم و سهمیه این وزن را به دست آوردم تا با فراغ بال بیشتری تمرینات را برای المپیک انجام دهم. البته کاش رنگ مدالم طلا بود اما باز هم خدا را شکر می‌کنم که دست خالی به کشور باز نخواهم گشت.

اخلاقی عنوان کرد: بعد از چند وقتی که در وزن ۸۰ بودم در این مسابقات تجربه خوبی در وزن جدید به دست آوردم و باید در المپیک از این تجربیات استفاده کنم تا مدال المپیکی که در کارنامه جایش خالی است را به دست آورم.

وی گفت: سطح مسابقات امسال بالا بود و با توجه به توزیع سهمیه المپیک همه خوب‌ها حضور داشتند و من خوشحال هستم که سهمیه المپیک در این وزن به دست آمد.

به گزارش خورنا تیم کشتی فرنگی ایران از مجموع شش سهمیه در رقابت های جهانی آمریکا ، سه سهمیه توسط قاسم رضایی در وزن ۹۸ کیلوگرم، سعید عبدولی در وزن ۷۵ کیلوگرم و حبیب اله اخلاقی در وزن ۸۵ کیلوگرم سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۶ برزیل را کسب کرد.برای کسب سهمیه در وزن های ۵۹، ۶۶ و ۱۳۰ کیلوگرم سه مسابقه گزینشی دیگر پیش روی تیم ایران قرار دارد.