سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک خبر داد

آغاز پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان اندیمشک

خورنا – سرپرست اداره جهاد کشاورزی اندیمشک از آغاز پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

محمدجعفر آفرین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار داشت: مقدمات لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی به بهره‌برداران بخش کشاورزی با تأمین نقدینگی لازم در این شهرستان فراهم شده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۴۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت انواع محصولات کشاورزی قرار خواهد گرفت.

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زارعی جاری و با توجه به تأمین نقدینگی لازم از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی سرمایه در گردش به کشاورزان پرداخت شود.

آفرین یادآور شد: کشاورزان متقاضی استفاده از این تسهیلات می‌توانند با توجه به نوع محصول کشت شده جهت عقد قرارداد و معرفی به بانک کشاورزی به مراکز جهاد کشاورزی واقع در دهستان‌های بخش‌های مرکزی و الوار گرمسیری یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در کشت پاییزه امسال محصولات متنوعی در اراضی کشاورزی این شهرستان کشت خواهد شد، تصریح کرد: کشت ۱۳ هزار هکتار گندم آبی، ۲۳ هزار هکتار گندم دیم و دو هزار و ۱۰۰ هکتار جو آبی و دیم از جمله محصولاتی است که در اراضی کشاورزی این شهرستان صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: کشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار کلزای دیم، دو هزار هکتار سیب زمینی، ۹۰۰ هکتار چغندر قند، ۸۰۰ هکتار پیاز، ۴۰۰ هکتار گوجه فرنگی از دیگر محصولات کشاورزی این شهرستان است.

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: همچنین به منظور تأمین نهاده‌های کشاورزی تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم، ۹ هزار تن بذر کلزا، ۵۰ تن بذر جو اصلاح شده و ۴۵ هزار تن کود اوره و نیز پنج هزار تن کود فسفات تأمین شده است.

وی در پایان بیان کرد: تأمین یک هزار و ۵۰۰ تن کود پتاس، ۳۵ هزار تن انواع کودهای ریز مغذی و ۷ هزار تن کود آلی و زیستی برای کشت پاییزه در راستای حمایت از کشاورزان در این شهرستان انجام شده و این نهاده‌ها در انبار نگهداری می‌شوند.