آقای مدیرکل! بجای مقاله نوشتن، پاسخگوی عملکردتان در فنی و حرفه ای باشید!

خورنا – یکی از مسئولان خوزستان در یادداشتی که در یکی از سایت های استان منتشر شده با اشاره به برخی انتقادات به استاندار خوزستان، لباس حمایت از دکتر مقتدایی را به تن کرده است!

اینکه استاندار خوزستان موافقان و منتقدانی دارد بسیار طبیعی است. مانند همه مسئولان و مدیران در نظام جمهوری اسلامی، ایشان نیز منتقدانی دارد که گاه منصفانه او را نقد می کنند و گاه بیرحمانه او را مورد انتقاد قرار می دهند. او البته موافقان و حامیانی نیز دارد که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی از وی حمایت می کنند. تا اینجای کار بسیار طبیعی است، ضمن آنکه استاندار خوزستان بدلیل مواضعی که در خصوص خودروهای اروندی داشته و همچنین تاکید وی بر خرید تولیدات داخل استان توانسته است حمایت و توجه بسیاری از شهروندان را بخود جلب کند.
اما آنچه تعجب برانگیز شده اینکه یکی از مدیرانی که در ۸سال دولت محمود احمدی نژاد در جایگاهی مهم در خوزستان مسئولیت داشته است حالا قلم بدست گرفته و از فضای بحث و نقدی که در ایجاد شده-بویژه پس از هجمه برخی سایت های کشوری- استفاده نموده تا وفاداری خود را به جناب استاندار نشان بدهد. اقدامی که می تواند این شائبه را در ذهن ما ایجاد کند که مبادا این هم روشی دیگر برای حفظ بقا پس از ده سال مدیریت است.
اگر چنین شایبه ای درست تلقی شود باید آن را روشی نامناسب ارزیابی کرد چرا که بهترین راه برای حفظ موقعیت سیاسی، اجتماعی و اداری، عملکرد مطلوب و ارتقای شاخص های عملکردی است.
خوزستان پس از استان سیستان و بلوچستان، بیشترین آمار بیکاری در کسور را دارد که این نشان دهنده ی ناکارامدی برایند فعالیت ها و اقدامات در استان در یکدهه گذشته در حوزه اشتغالزایی است و کیست که نداند سازمان فنی و حرفه ای نیز بخشی از چرخه نیروی کار و مولد کار را بعهده دارد.
از طرفی حضور یکدهه ای در یک اداره کل که می تواند سرشار از نیروهای نخبه و تحصیلکرده باشد این فرصت را برای شکوفایی توانایی ها و استعدادهای مدیریتی را از آنان می گیرد و ضرورت ایجاد تغییر مدیریتی احساس می شود.
بهتر است مدیران به بهبود و ارتقای شاخص های عملکردی خود بیندیشند و اجازه شکوفایی و نوآوری و خلاقیت را در سازمان های خود بدهند و رسانه های گروهی و اجتماعی و فعالان مدنی و شهروندان هم به نقد و حمایت و مخالفت و موافقت با مسئولان بپردازند و وظیفه شهروندی و مدنی خود را ایفا کنند.
باید بگوییم آنچه مقتدایی بدان نیاز دارد نه حمایت ها و تعریف و تمجیدهای مدیران و مسئولان است بلکه حمایت ها و رضایمندی شهروندان خوزستانی است.
ضمن آنکه باید توجه داشت حمایت های رسانه ای مدیران از استاندار نه تنها کمکی به وی نخواهد بود بلکه چون می تواند این ذهنیت را ایجاد کند که حمایت ها در راستای بقای بیشتر است، منتقدان و مخالفان آن مدیران را حساستر کند و نسبت به استاندار محترم ایجاد نارضایتی نماید. ضمن آنکه حمایت یک مدیر صاحب منصب در دولت های نهم و دهم می تواند با فعال کردن این ذهنیت که فلان مدیر دولت احمدی نژاد از استاندار حمایت کرده، زمینه را برای نقد منتقدان استاندار نیز فراهم کند.
از این رو ضمن ابراز امیدواری که ان شاءالله با شناختی که داریم این گونه نشر مطالب از روی صداقت و دلسوزی است توصیه می کنیم مدیران استانی به امورات مجموعه های اداری خود بپردازند و نقد و نظر را به اهل رسانه و بعالان غیردولتی بسپارند و باعث ایجاد شائبه ای که در ابتدای سخن گفتیم نشوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • قمر شما چقدر آدمهای بدبختی هستید که اینجوری زنجیره ای برای خوردن نان کثیفتان مردم را تخریب میکنید، بدبخت مقاله قرضی میزنی چی گیرت میاد، فقط آبروی خودتونو بیشتر از پیش میبرید و‌معلوم میشه زنجیر شما به کجاها وصل هست! گیریم که ایشان این کار را کرده، توی بدبخت چرا آخرت خودتو خراب میکنی؟؟؟؟!!!
    • مرتضی خالدی قلاوند از خوزستان رفت... الان وضع و اوضاعتون بهتره؟ چرا تیشه به ریشه دلسوزان خودتان می زنید؟
  • ناشناس آقای رحمن قلاوند برای حفظ پست و جایگاه خود دست به انواع ترفند ها زده و تا کنون موفق بوده به عنوان مثال ۱-باج دادن به نماینده های مجلس ازطریق انتصاب افرادتحمیلی فاقد کمترین توانایی از دستگاه های دیگر بعنوان رییس مراکز ۲- حذف و کنار زدن کارشناسان باسواد و باتجربه و انتصاب و جایگزینی افراد فاقد صلاجیت و بله قربانگو در سمت ها۳- هرجریانی که در قدرت باشد ایشان از کانالهای مختلف خودش را به آن می چسباندو به طرق مختلف سرسپردگی خود را اعلام می کند. در پایان ذکر این نکته ضروریست که شخص قلاوند نیز بدون هیچگونه تجربه و سابقه ی کوچکترین مدیریتی با زد و بند و پشتیبانی نماینده سابق اندیمشک بعنوان مدیرکل فنی و حرفه ای استان خوزستان تحمیل شد.
  • ناشناس آقای قلاوند فردی است که از معدن چناره بدون کوچک ترین تجربه مفید توسط نماینده سابق اندیمشک بعنوان مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان منصوب شد. عملکرد ایشان کلا زیر سوال است ولی کسی نیست که بصورت واقعی بررسی نماید ، لازم است گفته شود که پرسنل رنج کشیده فنی و حرفه ای انتظار داشتند که پس از روی کار آمدن دولت روحانی ایشان عذل شود ولی با فریب دادن مسئولین تاکنون مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان باقی مانده.
    • ناشناس بزرگوار تا جایی که ماها می شناسیم ایشان را .خدا میداند که از پاک ترین و سالم ترین و نجیب ترین مدیرانی هست که تا حالا دیده ام .حال که نماینده اندیمشک که بنده مخالف صد در صد اون هستم چون با همدیگه هم رزم و جبهه بودن و دوست قدیمی .چه عیبی داره با همدیگه ارتباط داشته باشن .معلومه دلت خیلی پره .قلاوند بهترین و پاکترین مدیر بوده و هست
  • رحمن رحمن قلاوند پاک ترین و باتقواترین مدیرفنی وحرفه ای است ودرلرستان به هیچ نماینده ای باج نداد
    • ابراهیم اتفاقا اقای قلاوند یکی از دلسوزترین و بهترین مدیران استان بوده و بنده از نزدیک کارهای ایشان شاهد بودم ولی صد حیف که از استان رفتن و ای کاش بدونی چه کسانی در خود سازمان سعی در تخریب ایشان داشتن که از گفتن و نام بردن معزورم
  • باشرونی تاریخ بیرحمترین و منصف ترین قاضیست... قلاوند رفت ولی شیر پاک خورده ای البته نه از جنس نگارنده این متن مقایسه عملکرد قبلی و کنونی کند... آنچه که عیانست چه حاجت به بیان است.. شرمتان باد که فرزندان لایق این خاک را سعی در تخریب دارید فارغ از اینکه خدا به هر که بخواهد عزت میدهد و بی نیاز از تمجیدش میکند... مدیر با سواد و با اخلاق و پاکدستی چون رحمان قلاوند آنزمان که دانشگاههای پایتخت را مفتخر به حضور فرزندی از دیار محرومان با بالاترین نمرات میکرد جنابتان فکر میکنم الف را با عین می نوشتید، تعهدش به حفاظت مرز و بوم در تقابل با صدام و ایادی اش و سابقه ی مدیریتش نیاز به تایید و اکراه شما ندارد.. مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه تست، عرض خود میبری و زحمت ما میداری... یا حق
  • لرستانی قلاوند از پاک ترین و سالمترین و نجیب ترین آدمهایی هست که در طول عمرم دیده ام .فردی باسواد و مدیری کامل از هر حیث چون ایشان را از نزدیک میشناسم اینو گفتم .خدایا تو شاهد باش که کوچکترین نفعی هم نسبت به من نداشته.
  • یدل بدون داشتن اطلاعات کافی قضاوت کردن کار درستی نیست. اگر آقای قلاوند دانش و تجربه ی مدیریتی ندارد پس چه کسی دارد؟ مگر فرماندهان شهید در زمان جنگ تحمیلی از همین جوانان عزیز نبودند؟ مگر دفاع از آقای مقتدایی جرم است؟ چرا بعصی ها قدر داشته های خود را نمی دانند؟