فرماندار ویژه دزفول: باید نگاهی ویژه به بافت تاریخی دزفول داشت

خورنا – حبیب الله آصفی امروز در نشست بررسی طرح جامع دزفول در محل فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: مردم دزفول در دوران دفاع مقدس جلوه‌ای ممتاز از عزت و افتخار را ماندگار و در عرصه‌های مختلف انقلابی همراه و پیشتاز حرکت‌های اجتماعی و انقلابی کشور بوده است.

وی گفت: دزفول در بخش‌های مختلف فرهنگی خود دارای ظرفیت گسترده است که در صورت توجه به این ظرفیت بستر تولید در منطقه از رونق خاصی برخور دار خواهند شد.

فرماندار ویژه دزفول عنوان کرد: بافت فرهنگی و تاریخی دزفول با توجه به غنای معنوی بالای خود و به عنوان یک میراث مالی نیازمند توجه ویژه مسئولان استان است.

وی گفت: نیازهای بافت تاریخی دزفول رفع و زمینه حفظ و نگهداری از بستر تاریخی و فرهنگی این شهرستان به نحوی مطلوب فراهم شود.

آصفی بیان کرد: عدم توجه به نیازهای شهروندان و تخصیص اعتبارات مورد نیاز آن، مسیر تخریب و نابودی این بافت را در شهرستان توسعه داده است.

وی گفت: وجود دفتر نمایندگی یونسکو در دزفول بیانگر ظرفیت بالای فرهنگی این شهرستان بوده که از پیش از پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی در دزفول راه اندازی و آغاز به کار نموده است. فرماندار ویژه دزفول عنوان کرد: اگر مسیر تخریب بافت تاریخی دزفول با سرعت کنونی ادامه یابد تا بیست سال آینده این بافت به صورت کامل نابود خواهد شد.