طرح آزاد سازی خودروهای پلاک اروند باید به یک مطالبه ی استانی تبدیل شود

خورنا – ایده های دکتر مقتدایی در خوزستان متناسب با کمبود اعتبارات ارائه می شود و درصدد تا از ظرفیت های مغفول مانده دراستان استفاده کند

 مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم کار کارشناسی و اطلاع رسانی در خصوص طرح اقتصاد مقاومتی  در استان خوزستان، خاطر نشان کرد : در رسانه ها کمتر به این موضوع پرداخته شده است. مطبوعات باید در این خصوص میزگرد برگزار کنند و خبرهای تحلیلی ارائه دهند .
جمال درویش ،مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان در نشست هم اندیشی با نمایندگان رسانه های خوزستان حضور یافت .
 مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان : طرح استاندار خوزستان در خصوص آزاد سازی خودروهای پلاک اروند در راستای بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی بود
مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان گفت : همه باید در حد توان خویش به رشد و توسعه در استان کمک کنیم و نباید فرصت ها را از دست بدهیم.
درویش افزود :با توجه به اینکه رسانه های ملی وظیفه ی خود را در حمایت از دولت به خوبی انجام نمی دهند ما باید از طریق سایت ، مطبوعات و شبکه های اطلاع رسانی که در اختیار داریم جریان فکری را که به نفع کشور است، هدایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه تقویت دولت یکی از اهداف اساسی مجموعه ی استانداری است ، گفت :
گاهی به صورت ناخواسته صدای دوستان با صدای مخالفان هماهنگ می شود و باید حواسمان باشد تا به اشتباه با مخالفین دولت هم صدا نشویم وباید سعی کنیم در راستای تقویت و حمایت از دولت گام بر داریم.
درویش در ادامه گفت :کمتر مدیری مثل استاندار خوزستان از فعالین رسانه ای ایده می گیرد و آن ایده ها را دنبال می کند از این رو لزوم ارتباط و هم اندیشی هر چه بیشتر بین رسانه ها و مدیران استان احساس می شود.
وی با تاکید بر لزوم کار کارشناسی و اطلاع رسانی در خصوص طرح “اقتصاد مقاومتی ” در استان خوزستان، خاطر نشان کرد :در رسانه ها کمتر به این موضوع پرداخته شده است . مطبوعات باید در این خصوص میزگرد برگزار کنند و خبرهای تحلیلی ارائه دهند .
درویش با اشاره به برخی بندهای اقتصاد مقاومتی نظیر ایجاد اقتصاد درون زا و برون گرا در کشور ، تشویق سرمایه گذاری های خارجی و توسعه ی حوزه ی عمل مناطق آزاد اظهار داشت :طرح استاندار خوزستان در خصوص آزاد سازی خودروهای پلاک اروند در راستای بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی بود و ما باید در این خصوص تحلیل ارائه دهیم و روشنگری کنیم .
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یک روشنفکر واقعی به جای حمله به قدرت از حق طرفداری می کند ، خاطر نشان کرد :ما نباید در مقابل هم جبهه بگیریم . کسانی که در قدرت هستند از خود مردمند و نباید بین حاکمیت و مردم فاصله ای احساس شود و افکار عمومی باید در راستای پیشرفت کشور فکر و ایده بدهند .
 هومن خورشید : طرح آزاد سازی خودروهای پلاک اروند باید به یک مطالبه ی استانی تبدیل شود
 معاون روابط عمومی استانداری خوزستان نیز با اشاره به اینکه خوزستان تامین کننده ی منافع ملی ایران است ، اظهار داشت :به مردم خوزستان باید به نوعی از منابعی که در این استان وجود دارد برخی امتیازات داده شود و استاندار خوزستان با طرح آزاد سازی خودروهای پلاک اروند توانست این شکاف را به نفع مردم کم کند.
خورشید خاطر نشان کرد :ایده های دکتر مقتدایی در خوزستان متناسب با کمبود اعتبارات ارائه می شود و درصدد تا از ظرفیت های مغفول مانده دراستان استفاده کند .به عنوان مثال تاکید بر استفاده از خدمات بیمه ای از داخل استان از بخش نامه های استاندار می باشد که بیش از بودجه ی عمرانی برای ما ارزش افزوده به همراه خواهد داشت .
مدیر مسئول پایگاه خبری نویدنیوز در عین حال بخش نامه ی سامان دهی مبادلات مرزی استاندار خوزستان را نیز در راستای توسعه ی اقتصادی در مرزها دانست و تصریح کرد:با اجرای این بخشنامه از ۵۰۰ میلیارد تومان پتانسیل تجارت در مناطق مرزی بهره می بریم و این امر علاوه بر ایجاد امنیت در مرزها ، سبب ایجاد رونق اقتصادی نیز می شود.
معاون روابط عمومی استانداری خوزستان در ادامه وارد کردن خودرو ارزان را یکی از اهداف طرح آزاد سازی خودرو پلاک اروند عنوان کرد و گفت :
در طرح آزاد سازی خودرو ها ما هنوز در ابتدای راه هستیم و در ادامه ی اجرای این طرح خواهیم دید که در این فضا طبقه ی متوسط جامعه می توانند از مزایای استفاده از این خودرو ها بهرمند شوند و باید کاری کرد تا این طرح به یک مطالبه ی استانی تبدیل شود.
 مدیرمسئول روزنامه فرهنگ جنوب : طرح آزاد سازی خودروهای پلاک اروند یکی از ایده های فعالین رسانه ای خوزستان بود
امید حلالی مدیر مسئول روزنامه ی فرهنگ جنوب نیز گفت : اگر واقعا استان را آباد می خواهیم باید به نشست های هم اندیشی اهمیت داد و برای مدیران جامعه ی خبری بیش ازاین ارزش قائل شد.
وی افزود :مدیران دولتی رسانه های منتقد نمی خواهند بلکه مطبوعات را تایید کننده ی عملکرد خویش می خواهند که این رویه باید اصلاح شود .
حلالی در ادامه گفت :جامعه ی رسانه ای مطالباتی دارد که این مطالبات بر اساس ظرفیت های استان شکل گرفته است و باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به طرح آزاد سازی خودرو های پلاک اروند اظهار داشت :این طرح بار اول توسط رسانه ها مطرح شد که وارد کردن خودرو های ارزان تر که قابل استفاده ی همه ی اقشار جامعه باشد یکی از اهداف آن بود که باید در راستای این طرح تحقق پیدا کند .
 مدیرمسئول روزنامه ندای جنوب : سهمیه ی استخدامی مناطق محروم باید افزایش پیدا کند
علی میلاسی نیز با اظهار اینکه باید به دولت تدبیر و امید در راستای اهدافش کمک کرد ، گفت :در حال حاضر با کم شدن قیمت نفت میزان اعتبارات در کشور کاهش یافته است ،از این رو مردم فقیر تر شده اند و پرداخت عوارض و مالیات بر آنها فشار مضاعفی را تحمیل می کند که این خطرناک است .
وی با اظهار اینکه باید در خوزستان میزان استخدام های دولتی افزایش پیدا کند ،تصریح کرد:
برای مناطق محروم باید حق محرومیت را در استخدام های دولتی در نظر گرفت و سهمیه ی آنها را افزایش داد .همچنین باید به سمتی پیش رویم تا از تبدیل شدن به یک جامعه ی مصرف کننده جلوگیری کنیم .
 علیرضا عبدالله نژاد : عملکرد دولت در کاهش میزان تورم قابل تقدیر است
سردبیر پایگاه خبری شوشان نیز در این نشست با انتقاد از کم بودن ارتباط روابط عمومی ها با پایگاه های خبری گفت :پایگاه های خبری سهم زیادی در تولید اخباردارند و بار سنگینی از این بابت مورد توجه آنها می باشد ولی از سوی دستگاه ها مورد حمایت واقع نمیشوند و هنوز از سوی مدیران روابط عمومی جدی گرفته نمی شوند.
وی دربخش دیگری از سخنانش ضمن دفاع از عملکرد دولت گفت :دولت در این شرایط توانست میزان تورم را از ۴۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش دهند که در جای خود قابل تقدیر است اما تیم رسانه ای دولت در این خصوص ضعیف عمل کرد و نتوانست خدمات دولت را به افکار عمومی انعکاس دهد و عملکرد یکطرفه ی صدا و سیما در انتقاد از دولت نیز مزید بر این امر شد .
عبدالله نژاد همچنین گفت :بدنه ی دولت باید ارتباط بیشتری با مردم برقرار کند واستانداران نیز باید ضمن ملاقات های مردمی در مکان های عمومی به صورت مستقیم در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند .
سردبیر پایگاه خبری هما خوزستان: باید از طرح خودروهای پلاک اروند حمایت کرد
افشار پرویزی بابادی نیز در این نشست گفت : استاندار خوزستان با ایجاد یک گفتمان جدید سعی کرد استان خوزستان را سمت گرفتن امتیازهای جدید سوق دهد و ما نیز باید به مطالبه محور بودن در استان کم کنیم .
وی طرح آزاد سازی خودرو های پلاک اروند را شروع یک راه موفقیت آمیز دانست و تصریح کرد:
حال که یک مدیر، استان خوزستان را از چنین امکانی بهره مند کرده است باید مورد حمایت قرار بگیرد و سعی کنیم متعاقب آن و از همین جایگاه امتیازات بیشتری را از مرکز برای استان خوزستان جذب کنیم
سارا ممبینی : کارشناسان رسانه ای مشاورین خوبی برای مدیران هستند
 سارا ممبینی از خبرگزاری پانا خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر بین کارشناسان رسانه ای و مجموعه ی مدیریتی در خوزستان خاطر نشان کرد :
نمایندگان رسانه ها در استان در متن جامعه حضور دارند و بیش از دیگران با مطالبات مردم آشنایی دارند از این رو می توانند مشاورین خوبی برای مدیران استان در جهت اطلاع از مطالبات مردم باشند .
این فعال رسانه ای همچنین گفت :ارتباط مدیران با اصحاب رسانه نباید محدود به جلسات رسمی و نشست های خبری باشد بلکه مسئولین باید به صورت مرتب در خصوص مسائل استان با خبرنگاران و صاحبان رسانه ها و پایگاه های خبری نشست های هم اندیشی برگزار کنند و از نظرات تخصصی آنان در راستای حل مسائل استان و مردم بهره مند شوند.
 مدیر اجرایی روزنامه ی سرآغاز: مدیران از رسانه های استان حمایت کنند
کامبیز بهادری ، مدیر اجرایی روزنامه ی سرآغاز نیز در این نشست هم اندیشی با گله از روابط عمومی های دستگاه ها خاطر نشان کرد :روابط عمومی ها و مدیران از رسانه های استان حمایت نمی کنند و این در حالی است که مجموعه های رسانه ای در استان بر اساس احساس مسئولیتی که دارند وظیفه ی اطلاع رسانی خود را به خوبی انجام می دهند.
وی تصریح کرد :مطبوعات برای ادامه ی فعالیت رسانه ای و اطلاع رسانی خود نیاز به حمایت مسئولین استان دارند واگر این حمایت ها صورت بگیرد با قدرت و انسجام بیشتری فعالیت خواهند کرد.