واکنش جالب یک فعال محیط زیست به ماجراى زنگنه و عالیپور با نماینده اهواز!

خورنا – یک شهروند و فعال محیط زیست خوزستانی در نامه ایی به شکرخدا موسوی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی نسبت به اتفاقات پیش آمده پس از نطق وی در مجلس و نامه سرگشاده مهندس عالیپور مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب در دفاع از مهندس زنگنه وزیر نفت واکنش نشان داد.

متن نامه مسعودکنعانی فعال محیط زیست وشاعر خوزستانی در پی می آید:

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای سیدشکرخدا موسوی
نماینده محترم مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام

اینجانب به عنوان یکی از موکلان حضرتعالی در رابطه با نامه سرگشاده مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خطاب به شما ،مواردی را معروض می دارد.
پاسخ انتقادات شما از وزیرمحترم نفت  که در نطق علنی مجلس شورای اسلامی و در راستای ایفای وظایف نمایندگی مردم ایراد گردید، توسط مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب و در قالب نامه ایى سرگشاده داده شد.
با احترام به شخصیت حقیقی و جایگاه حرفه ایی جناب مهندس عالیپور، معهذا این اقدام غیر متعارف محل سوال و ابهام می باشد.

-علت استنکاف وزیرمحترم نفت از پاسخ مستقیم و اقناعی به نمایندگان مردم خوزستان در مجلس چیست؟
-انتشار نامه سرگشاده نیابتی به چه معناست؟

-جایگاه و شرح وظیفه سازمانى روابط عمومی وزارت نفت درچنین مواردى چگونه تعریف شده و نقش آن در این وزارت چیست؟

-باتوجه به اساسنامه های شرکت ملی نفت وشرکت  ملی مناطق نفتخیز جنوب و همچنین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی  وزیر محترم چه توجیهی برای احاله پاسخ  اظهارات یک نماینده در نطق علنی مجلس را به یکی از معاونتهای مستقر در اهواز خود دارد؟

-آقای مهندس عالیپور براساس تفویض مافوق اقدام به دفاع (در برخی موارد شخصی ) از وزیر محترم نفت نموده اند یا براساس شرح وظایف مصوب و یا صلاح دید شخصی خود؟!

لطفا به عنوان نماینده مردم در این رابطه پیگیری فرمایید که وزرای محترم فارغ از صحت یا عدم صحت انتقادهای وارده در صحن علنی مجلس،ملزم باشند شخصا پاسخ نماینده کلانشهری به اهمیت و جایگاه شهراهواز را بدهند .زیرا بدیهی است،نوع برخورد و واکنش آنها میزان احترام و ارج گذاری به شأن و منزلت عموم مردم یک شهر را بنمایش می گذارد.

جناب وزیر محترم نفت، که علی الاصول می بایست دفتر کارشان در همین اهواز باشد و در پرتو مخازن نفت همین اهواز بر مصدر وزارت جلوس نموده اند،قانونا مکلف و شموظف به پاسخگویی بوده و هستند و می بایست به شأنیت نمایندگی مستقیم مردم که اعتبار وزارت ایشان نیز برهمین اساس استحصال شده است احترام گذاشته و اگر احتمالا اجحافی در حق خود احساس می کنند از مجاری پیش بینی شده در قانون پیگیری نموده  تا با خلط امور در یکدیگر ، مطالبات بحق مردم خوزستان و انتقادات بسیار جدی آنهااز عملکرد غیر مسئولانه وزارت نفت بویژه در اموری حیاتی چون تخریب محیط زیست ، مرگ تالابها، آلودگیهای حاصله از پروسه عملیات مختلف نفتی از اکتشاف تا بهره برداری ، عدم مدیریت صحیح در کنترل پسماندهای شیمیایی فوق العاده خطرناک ،بحران ریزگردها ، بارانهای اسیدی و همچنین عدم پایبندی وزارت متبوع ایشان به مسئولیتهاى اجتماعى خود در قبال مردم منطقه در هیاهوهای بوجود آمده دستخوش فراموشی و تضییع نگردند.
بنده به عنوان یک شهروند از جنابعالی و سایر نمایندگان شهر انتظار دارم تا ضمن رعایت حق و عدالت در نقد و پرسشگری و التزام به اصول و اعراف اخلاقی و حقوقی در انتساب انجام فعلی یا ترک آن به مسئولان محترم دولتی ، در صورت عدم تمکین وزرا و مدیران مربوطه در عمل به قانون، عدم پاسخگویی شفاف ویا تخطی احتمالی٬ شما نیز متعهد و ملزم هستید که قاطعانه وبا شجاعت از ابزارهای قانونی موجود درجهت تحصیل حقوق موکلان خود استفاده نمایید.
در غیر اینصورت از تعهدات وکالت عدول نموده  و حقوق موکلین بر ذمه شما خواهد ماند.قطعا در یوم الحساب ،بسیاری از تعارفات ،تعاملات و مصلحت اندیشی های کنونی  محلی از اعراب نخواهند داشت.
مصرانه مستدعی است، پاسخی روشن و قانع کننده از وزیر محترم نفت در خصوص موارد سابق الذکر را به موکلان خود،مردم دردمند،نجیب و قهرمان پرور اهواز، باوی، کارون و حمیدیه ارائه فرمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *