ارائه دو طرح محیط زیستی توسط کمیسیون محیط زیست شورای شهر اندیمشک

خورنا- جلسه_ی کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اندیمشک با حضور اعضای کمیسیون،مسیولین شهرداری،کارکنان اداره ی منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست شهرستان اندیمشک مورخه ۹۴/۱۰/۶ برگزار شد که دو طرح احداث کارخانه تفکیک و خط پردازش و تبدیل پت ptt به پرک و آسیاب پلاستیک و پرس فلزات و بازگشت آنها به چرخه تولید و صنعت زباله و تبدیل به کود کمپوست،و همچنین طرح جمع آوری و ضد افونی کردن زباله های افونی و خطرناک بیمارستانی  بوسیله_ی دستگاه مایکرویو و تبدیل آن به زباله معمولی جهت دفن مورد بررسی قرار گرفتند و قرار شد این طرحها توسط شرکتهای خصوصی با مشارکت شهرداری  و مساعدت ادارات ذیربط از قبیل شبکه بهداشت و درمان،حفاظت محیط زیست،اداره_ی صنعت و معدن و جهاد کشاورزی اجرا شوند. 

که لازمه اینکار مصوبه_ی شورای اسلامی شهر جهت تعیین و اخذ  عوارض پسماند زباله های افونی از مراکز درمانی جهت خدمات رسانی در این خصوص است.

هدف از طرح پردازش و تفکیک زباله برگشت مواد بازیافتی به چرخه ی صنعت و ایجاد کود کمپوست جهت استفاده در فضاهای سبز مناطق صنعتی و تولید ثروت و بازگشت منابع ملی میباشد تا در نهایت موجب جلوگیری از تخریب بیش از حد محیط زیست شود.

در این جلسه بنا شد شهرداری کارشناس ویژه ای جهت بررسی و پیگیری قراردادها و سایر امور این دو طرح در نظر گرفته تا سرعت کار بیشتر گردد.همزمان قرار بر این شد که طبق مصوبه_ی جلسات قبل جانمایی محل کارخانه_ی دفع زباله و تولید کود کمپوست به طریق علمی و با تایید متخصصین صورت بگیرد که نهادهای مربوطه نیز قول همکاری و مساعدت هرچه بیشتر را هم در این جلسه و هم در جلسات قبل دادند و قرار شد جلساتی با حضور ایشان و فرماندار محترم در این خصوص برگزار گردد تا هرچه سریعتر این طرحها به مرحله ی اجرا رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرند تا ان شالله وضعیت اسفناک زباله و پسماند شهرستان که به تهدیدی برای محیط زیست و سلامت جامعه تبدیل شده است را به فرصت تبدیل کرده که علاوه بر برطرف شدن مشکلات زیست محیطی به محل درآمدزایی برای شهرداری تبدیل گشته و نهایت بهره وری را از آن داشته باشیم.

اگر شهرداری و دیگر ادارات چنانکه در جلسه قول دادند عمل کنند مشکل زباله و پسماند شهرستان هرچه سریعتر پایان خواهد پذیرفت و ما پاسخی مناسب به مردم اندیمشک که با این مشکل دست به گریبانند خواهیم داد.

ما به عنوان نمایندگان مردم مسیولیت ارایه_ی طرح و برنامه را طبق قانون در اختیار داشته و مکلفیم که طرح و برنامه های خود را به نحو احسنت به صورت کارشناسی و هدفمند ارایه دهیم.

یکی از نیازهای کنونی شهر ما همین مدیریت پسماند است که در این راستا جلسات متعددی برگزار گردیده ک طرحهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است که امیدواریم این طرحها و پیشنهادات عملیاتی شده و گامی موثر به سوی توسعه_ی پایدار در شهرستان اندیمشک برداریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *