انتخابات هیات رییسه شورای اندیمشک/ قلی کیانی به نفع حسینی کنار کشید/ حسینی رییس شد/ نطق قلی کیانی

خورنا- جلسه انتخاب رییس و هیات رییسه شورای شهر اندیمشک برگزار شد. نطق پیش از دستور مهدی قلی کیانی در ذیل آمده است:

با درود به روح بلند شهدا و امام شهدا و عرض ارادت و آرزوی سلامت برای مقام عظمای ولایت و عرض  سلام و خسته نباشید خدمت همکاران عزیزم!

تبریک میگویم که یکسال دیگرتوانستیم خدمتگزار مردم شریف شهر اندیمشک باشیم. خدا را شاکرم که توانستیم با وجود فراز و نشیب ها سربلند و منسجم از این میدان بیرون بیابیم. ان شاءالله که سال جدید بهتر از سال گذشته باشد.

من امشب در حضور شما دستم را برای کاندیداتوری ریاست شورای شهر بلند کردم. مهدی قلی کیانی عضو کوچکی از این شوراست که هر کسی رئیس بشود به او احترام خواهد گذاشت درکنارش خواهد بود. اما قبل از اینکه مشخص بشود چه کسی رئیس شورا میشود میخواهم نکاتی را خدمت همکاران عزیزم عرض کنم؛

برادران و خواهران عزیزم!

ما با شعارها و برنامه هایی در انتخابات ظاهر و پیروز شدیم. و بنا بود شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری. بنا بود شورای شهر شایسته ای باشیم و رفتارهایمان را متناسب کنیم. زحمات زیادی کشیده شد و در این وادی اقدامات در خور توجهی صورت گرفته بویژه کمیسیون محیط زیست فراتر از شهرداری فعالیت نموده است. اما به هر حال شهرداری اندیمشک  یک شهرداری نابسامان است؛ این نابسامانی طی زمان طولانی بوجود آمده و برای سامان دادن آن نیز، نیاز به زمان است. از شورای شهر انتظار میرود ریل گذاری و پایه گذاری و نظارت کند تا شهرداری به جایگاه خود و به حالت مطلوب خود برگردد.

هر چند شهردار اندیمشک زحمات زیادی کشیده که جای تشکر دارد اما نقاط ضعفی هم وجود دارد که هر جا لازم بوده گفته شده و باز هم خواهیم گفت اما من پیشنهاد و توصیه میکنم به خودم و همکارانم؛ درسال جدید فراتر از شهرداری نگاه کنیم. مبادا در باتلاق شهرداری فرو رفته و شورای شهر بودن را فراموش کنیم؛ بار دیگر نگاه کنیم به اصول مترقی قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی؛باردیگر به فصل هفتم قانون اساسی نظر کنیم که در آن شورای شهر نهادی از نهادهای خاص این نظام مقدس و نمود مردم سالاری است و ببینیم که شورا باید در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و… حرف برای گفتن داشته باشد،ما منکر فعالیت در امور مرتبط با شهرداری نیستیم، ما خواستار نظارت بیشتر بر شهرداری هستیم اما تاکید من بر شورای شهر بودن در نگاه به همه مسائل است؛ در نگاه به ازدواج جوانان،به طلاق، به سرقت، به مسائل مختلف فرهنگی، به اقتصاد آشفته ی شهر،به کشاورزی و به همه مسائل.

یکی ازشعارهای اصلی در تبلیغاتمان در بدو ورود به شورا استقلال شورا بود.

در قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ جایگاه شورا، رفیع و با منزلت است اما در قوانین ارگانیک خلاء قانون وجود دارد به نحوی که پشتوانه قانونی برای قدرت شورا متناسب با شان آن نیست. مبادا این خلاء قانونی موجب شود نمایندگان شورا که نمود مردمسالاری هستند منزوی و منفعل شوند. جبران این کاستی خلاقیت و درایت ما را می طلبد تا با تعامل و تدبیر بتوانیم انتظارات مردم را برآورده نماییم.

ما نمایندگان مردم  هستیم. ما پل ارتباط بین مردم و مسئولین هستیم. نباید از انتقاد هراسید. هر جا شهروندان بیشتر حرف زدند؛ بدانیم که وظیفه ما سنگین تر است. به قول بزرگی؛ هر جا مردم از دولت بترسند، ستم حاکم است و هر جا که دولت از مردم بترسد آزادی است.

باید به سمت آزادی رفت نه با ترس و تشر بلکه با تعامل درستی که نمایندگان مردم در شورا بین مردم و مسئولین به وجود می آورند.

شورا باید برنامه های مناسب به نهادها ارائه کند. این برنامه ها باید با حضور و نظارت مردم و نخبگان جامعه اطلاع رسانی شوند به نحوی که شورا در مدیریت شهری تنگ بلورینی را درست کند تا هر مسئولی که کم کاری نمود؛ مردم ببینند و او را حرکت دهند. و هر مسئولی هم که نقطه قوتی داشت رضایتمندی  و تحسین مردم را موجب شود.

این جایگاه شورای شهر است.

انشاءالله که همه ما با هم بتوانیم با حضور و درایت خود و با ارتباط درست با مردم تعامل بین مردم و مسئولین ایجاد نماییم.

در پایان؛ بنده طی صحبت های قبلی که با آقای حسینی داشتم بنا نهادیم که با آمدن بنده ایشان کاندیدا نشوند اما امشب ایشان تشخیص دادند که علی رغم صحبت های قبلی کاندیدا شوند. اینجانب برای هر دو کاندیدای دیگر احترام قائلم و با توجه به حضور دوست خوبم آقای حسینی، انصراف خود را اعلام نموده و تاکید می کنم هر کدام از این دو عزیز که رئیس شورا شوند؛ با احترام و تمام توان کنارشان خواهم بود اما انشاءالله انعکاس افکار شورا باشند و استقلال شورا را مد نظر داشته باشند. السلام علیکم  و رحمه الله  و برکاته

به گزارش خورنا از اندیمشک؛ سید سام حسینی با شش رای رییس شورا شد. همچنین شهاوند نایب رییس، بختیاری منشی، خانم میرعالی خزانه دار و آقای کرامت میری سخنگوی شورای شهر شدند.