همایش بررسی برجام توسط حزب مردمسالاری خوزستان برگزار شد

خورنا – حزب مردم سالاری شاخه استان خوزستان نشستی با  عنوان بررسی برجام در سالن مهمانسرای باغ معین اهواز برگزار کرد.

سخنران این نشست دکتر قبادیان قاءم مقام معاونت پژوهشی وزارت علوم و مشاور سازمان انرژی اتمی بودند.

در این جلسه که جمع زیادی از نخبگان علمی،اساتید دانشگاه و  فعالان سیاسی حضور داشتند، در ابتدا آقای تورج فتاحی دبیر حزب مردم سالاری استان خوزستان طی سخنانی هدف از برگزاری چنین نشست هایی زا افزایش آگاهی های تخصصی نخبگان در موضوعات مختلف بیان کرد.

وی  برجام را یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین معاهداتی دانست که میتواند منشا تحولات عمده ای در رویکرد متقابل بین ایران و جامعه بین المللی باشد. از اینرو از سوی دلواپسان داخلی و خارجی مورد تهدید بوده و وظیفه نخبگان است که با آگاهی بخشی به افراد جامعه،راه را برای اجرای هرچه بهتر این توافق هموار سازند.

پس از سخنان آقای فتاحی،دکتر قبادیان با اشاره به اهمیت انژی در زندگی بشر امروز،منابع مختلف تامین انرژی در دنیای امروز را مورد بررسی قرار دادند. در این نشست دکتر قبادیان با استفاده از اسلاید هایی روند فعلی مصرف انرژی های فسیلی  در وضعیت کنونی را نا مطلوب ارزیابی کردند و خواستار تجدید نظر در آن شدند.

وی در ادامه به فرایند تولید انرژی هسته ای پرداخته و ابعاد فنی آن را برای حضار تشریح کردند.پس از آن به بررسی موضع برجام پرداختند و آن را دارای ابعاد سه گانه سیاسی،حقوقی و فنی ارزیابی کردند.

دکتر قبادیان از توافق بدست آمده دفاع کردند و آن را توافقی دانستند که منافع و خواسته های طرفین مذاکره در آن دیده شده و نوعی معامله “”برد برد” ارزیابی کردند.ایشان با اشاره به اهمیت توافق بدست آمده،مهمترین بخش آن را اجرای توافق قلمداد کردند.

در ادامه جلسه پرسشها و نقطه نظراتی از سوی سایر شرکت کنندگان در جلسه بیان شد. دکتر پیش بین،رضایی،خداددی از اساتید دانشگاه از جمله  افراد حاضر در جلسه بودند که دیدگاه های خود را در باره برجام و اهمیت آن بیان کردند. در پایان جلسه آفای تورج فتاحی ضمن تشکر از مدعوین جلسه اظهار داشت در آینده این گونه نشست های تخصصی از سوی حزب مردم سالاری در سطح استان برگزار خواهد شد.