برپایی «نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاران خارجی خوزستان» در کیش !

خورنا – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از برپایی «نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاران خارجی استان» در کیش خبر داد.

امید حاجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از مسائل  مهمی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به‌صورت ویژه آن را دنبال می‌کند نرخ بالای بیکاری در استان است.

وی افزود: استان خوزستان با وجود ظرفیت‌های خوبی که دارد اما همچنان در آمارهای کشوری جزو استان‌های نمونه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تشریح کرد: به منظور رفع مشکل بیکاری از چهره تمام شهرهای استان در چندین جبهه کاری، حرکت‌های هدفمندانه‌ای انجام دادیم تا بتوانیم در کوتاه مدت مشکل بیکاری به‌ویژه در بین قشر تحصیلکرده و دانشگاهی را حل کنیم.

حاجتی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های استان که می‌تواند مشکل بیکاری را تا سقف ۳۰ تا ۴۰ درصد حل کند حمایت از تولیدکنندگان استان است که باید ابتدا مشکلات انها را رفع کنیم تا شرایط تولید دوباره و یا با حجم بالا برای آنها مهیا شود.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که به منظور مهیاسازی شرایط  فعالیت تولیدکنندگان انجام شد مشکلات آنها را در قالب ستاد تسهیل و روان‌سازی استان در کارگروه اقتصادی حل کردیم.

حاجتی تصریح کرد: در بخش دیگر با تشکیل کمیته‌ها و جلسات مستمر همچنین اتخاذ سیاستگذاری‌های لازم سعی کردیم برای تولید کنندگان خوزستانی شرایط تقاضای بیشتری در استان فراهم کردیم تا آنجایی که شرکت‌هایی که در این زمینه در معرض ورشکستگی بودند اکنون به درجه‌ای از پیشرفت رسیده که محصولات تولیدی خود را پیش فروش می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه شهرهای مسجد سلیمان و شادگان بیشترین آسیب را از ناحیه بیکاری در استان متحمل می‌شوند گفت: با پیگیری‌های ویژه توانستیم مشکلات اعتباری کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان که می‌توانست بخش بزرگی از مشکلات بیکاری این شهرستان را رفع کند تا مرحله بهره‌برداری از فاز نخست این کارخانه حل کنیم.

وی ادامه داد: پایانه بندری شادگان نیز چند سال پیش با وجود اینکه افتتاح شده بود اما به بهره‌برداری نرسید و ما توانستیم پس از افتتاح بندر شادگان فرصت‌های خوب شغلی ایجاد کنیم.

به گفته حاجتی، مجوزهای اشتغالی که سال‌های گذشته در استان گرفته شده بود اما به دلیل نداشتن اعتبار به مرحله اجرایی نرسید در سال جاری با استخدام ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دستگاه‌های مختلف و تامین اعتبار آنها اجرایی شد.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در ادامه به مزیت‌های خوبی که در برخی شهرستان‌ها در زمینه حل مشکل بیکاری وجود دارد اشاره کرد و افزود: متوسط درآمد سرانه در شهرستان‌ها بهبود یافته و این عامل می‌تواند در رونق نرخ بیکاری موثر باشد.

وی با اشاره به اجرای دوره میان مدت پنج ساله به منظور اطلاع از وضعیت اشتغال استان خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در استان خوزستان به میزان چهار درصد بهبود یافته است.

حاجتی بیان کرد: به منظور معرفی صنعت استان  همچنین جذب سرمایه‌گذار خارجی و کمک به کاهش نرخ بیکاری در نظر داریم نمایشگاهی با عنوان «نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاران خارجی» در کیش برگزار کنیم.