معاون رئیس جمهور: تردد خودروهای اروند در سراسر خوزستان ممنوع !

خورنا – عد از رئیس سازمان بازرسی، وزیر صنعت معدن و تجارت، برخی نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس گمرک، دبیر شورای مناطق آزاد و رئیس منطقه آزاد اروند، معاون حقوقی رئیس جمهور هم به مخالفان تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان خوزستان اضافه شد

به گزارش خورنا؛ تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند که این روزها در رسانه های مختلف به دفعات به آن پرداخته شده است لازم است یکبار برای همیشه از طرف استاندار حل گرد تا عده کثیری از صاحبان خودروهای اروندی از نگرانی رهایی یابند.

در همین ارتباط خبرنگار مشرق با دکتر الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور گفتگوی کوتاهی انجام داده که از نظرتان می گذرد:

آیا تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان خوزستان بدون پرداخت عوارض گمرکی مجاز است؟

تردد خودروهای پلاک اروند در محدوده منطقه آزاد اروند و شعاع مشخصی آزاد است و در سراسر استان خوزستان تردد آنها مجاز نیست.

بر اساس قانون خودروها در همان محدوده‌ای که تعیین شده حق تردد دارند، اما در بعضی استان ها مانند استان خوزستان به علت تردد بعضی از خودروهایی که کارآیی حمل بار داشتند و باعث می‌شد در زمینه اشتغال حرکت هایی ایجاد کند برخوردهایی داشتیم که انتظار دارند که در خارج از محدوده این خودروها بتوانند تردد داشته باشند که این موارد هم در حال بررسی است و تاکنون از طرف هیئت دولت تردد این خودروها در سراسر استان مجاز نشده است.

یعنی الان معاونت حقوقی رییس جمهور موافق تردد این خودروها در تمام استان خوزستان است؟

هر محدوده ای را که قانون تعریف می‌کند در همان محدود اجازه دارند تردد کنند، قانون تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد را در محدوده مشخصی آزاد کرده و نه کل استان .

چرا معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص بخشنامه استاندار خوزستان مبنی بر تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان واکنشی نشان نمیدهد؟

ما به عنوان معاون حقوقی رییس جمهور در واقع اگر استعلامی از ما بشود یا ابهامی باشد و یا درباره حق استاندار درباره محدوده تردد، سوالی داشته باشد ما در این زمینه ها استعلام را پاسخ می‌دهیم .

آیا استاندار می تواند بدون نظر هیئت دولت محدوده تردد خودروهای منطقه آزاد را افزایش دهد؟

خیر ، استاندار نمی تواند چنین اقدامی انجام دهد .