به مناسبت هفته دولت:

۱۳ طرح جهاد کشاورزی در اندیمشک به بهره برداری رسید

خورنا – در آیینی به مناسبت هفته دولت ۱۳ طرح جهاد کشاورزی روز شنبه در اندیمشک به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار اندیمشک در این آیین گفت: برای بهره برداری از این طرح های کشاورزی و دامداری در بخش های مرکزی و الوار گرمسیری اندیمشک ،بیش از ۵۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

حمید رضا گودرزی افزود: بخشی از این هزینه از سوی بخش خصوصی تامین شده و بقیه نیز از تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی گفت:این شهرستان دارای ظرفیت های بالایی در زمینه کشاورزی و دامپروری است که در صورت توجه بیشتر و اختصاص اعتبار می تواند به یکی از قطب های کشاورزی و تولیدات دامی کشور تبدیل شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک هم گفت:۲۷۰میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات یارانه ای پارسال برای احداث واحدهای دامپروری در این شهرستان پرداخت شد.

محمد جعفر آفرین افزود: پرداخت این تسهیلات برای احداث ۴۰ واحد دامپروری در اندیمشک زمینه اشتغال تعدادی از جوانان این شهرستان را فراهم کرد.

در این آیین، به صورت نمادین از سه طرح آبیاری قطره ای با استفاده از تسهیلات یارانه ای، پرورش مرغ گوشتی به روش قفس و طرح پرورش گاو شیری با اشتغالزایی هشت نفر بهره برداری شد.

طرح مرغ گوشتی ۴۰ هزار قطعه ای در شهر چم گلک در فضایی به مساحت دو هکتار و با تسهیلات بانکی هشت میلیارد ریالی و سرمایه هشت میلیارد ریالی احداث شده که سالانه ۳۶۰ تن گوشت سفید تولید می کند.

طرح گاو شیری با تسهیلات ۹ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال و سرمایه ۱۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در فضایی به مساحت دو هکتار احداث شده که سالانه یک هزار و ۱۴۰ تن شیر و ۲۰ تن گوشت قرمز روانه بازار مصرف خواهد کرد.

شهرستان اندیمشک با داشتن بیش از ۵۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از قطب های کشاورزی خوزستان به شمار می رود.

افزون بر ۷۵ هزار نفر از جمعیت ۱۷۰ هزار نفری شهرستان اندیمشک از طریق دامداری و کشاورزی امرار معاش می کنند.