نقطه عطفی در هنر و تئاتر خوزستان و اندیمشک

استقبال کم نظیر از رومئو و ژولیت در اندیمشک

خورنا – تراژدی عاشقانه رومئو و ژولیت نوشته‌ ویلیام شکسپیر که درباره دو عاشق ناکام است که بخاطر کینه خانواده هایشان در نهایت مرگ‌ پایان عشقشان را رقم می‌زند. این نمایشنامه یکی از محبوب‌ترین نمایشنامه‌های شکسپیر می‌باشد. رومئو و ژولیت کششی به داستان‌های‌ عاشقانه دوران باستان دارد , درون‌مایه این اثر بر اساس داستانی ایتالیایی است.

این کار ارزشمند که به زبان انگلیسی و برای اولین بار در ایران توسط هنرمندان اندیمشکی در گروه آرزوهای بزرگ صورت گرفت نقطه عطفی در هنر و تئاتر خوزستان و اندیمشک بود.

این نمایش که در تالار خورشید اندیمشک برگزار شد شاهد استقبال کم نظیری توسط علاقمندان به هنر و تئاتر از اکثر شهرهای خوزستان بود تا جاییکه خیلی از حاضرین ایستاده و در هوای گرم سالن به تماشای این نمایش پرداختند.

محمد کیخا کارگردان این اثر با استفاده از راوی بازیگر و اجرای بدون کلام بازیگران در پشت صحنه برای کم کردن تعداد بازیگران و استفاده از میزانسن مدرن در کار کلاسیک امید تازه ای را به اجراهای کارهای کلاسیک داد، که این قابلیت امکان اجرای کارهای کلاسیک پرجعیت قدیمی را ممکن میسازد.

وی همچنین صحنه تئاتر را به سه قسمت نا آگاهانه و نیمه آگاهانه و آگاهانه برای بیان دیالوگها تقسیم کرد که با اجرای زیبای بازیگران توانست تحسین حضار در سالن را در پی داشته باشد.

گفتنی است این نمایش به صورت رایگان برای عموم مردم به اجرا در آمد و به دلیل وضعیت نامناسب سامانه خنک کننده تالار خورشید علاقه مندان در هوایی گرم این نمایش را تماشا کردند.

لازم به ذکر است محمد کیخا کارگردان این اثر ، کارشناس ارشد ادبیات انگلیسی میباشد.