مجوز راه اندازی سه شرکت آبزی پروری در هندیجان صادر شد

خورنا – در جریان سفر استاندار خوزستان به شهرستان هندیجان مجوز راه اندازی سه شرکت آبزی پروری از سوی شیلات این شهرستان صادر شد.

به گزارش خورنا فرماندار هندیجان سه شنبه در نشست استاندار خوزستان با مسوولان هندیجان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: راه اندازی این سه شرکت در زمینه پرورش ماهی و میگو می تواند بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی را ایجاد کند.

احمد جعفری نسب بیان کرد:برای آغاز فعالیت این سه شرکت حکم اعطای سه هزار هکتار حوضچه آبزی پروری نیز صادر شده است.

وی با اشاره به مشکلات این شهرستان افزود:بحث توسعه نیافتن تجارت و دریانوردی و بازرگانی از عمده مشکلات این شهرستان است که با وجود ۹۵ کیلومتر مرز آبی در این شهرستان، اقدام چندانی صورت نگرفته است.

وی گفت: از دیگر مشکلات این شهرستان وضعیت نامناسب گمرک و فعالیت اقتصادی آن است که با توجه به اینکه معیشت مردم در این شهرستان به گمرک بستگی دارد نیاز است که آزادی عمل در گمرک بیشتر شود.

جعفری نسب افزود: مقرر شده که با افزایش تردد لنج ها و تخلیه بار آنها در هندیجان، تجارت و بازرگانی در این بندر رونق گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه حدود ۱۰ لنج در بندر هندیجان کالای خود را تخلیه می کنند اظهارکرد: قرار است لنج هایی که به بندر هندیجان وارد می شوند به شهرستان دیلم و یا خرمشهر نروند و در همین بندر بارخود را تخلیه کنند که با این طرح روزانه بالغ بر ۵۰ لنج در این بندر بار خود را خالی خواهند کرد.

فرماندار هندیجان همچنین با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰ سال است که هندیجان شهرستان شده اما برخی امتیازها را ندارد بیان کرد: برخی ادارات هنوز در این شهرستان مستقر نشده اند بطوریکه مرکز پلیس + ۱۰ در هندیجان وجود ندارد و مردم در این زمینه با مشکل جدی مواجه هستند.

فرماندار هندیجان همچنین با بیان مشکلات کشاورزی در این شهرستان افزود: کشاورزان در این شهرستان به اندازه کافی آب ندارند و از دو سال پیش تاکنون آب کشاورزی هندیجان که از شهرستان بهبهان تامین می شد نیز قطع شده است.

جعفری نسب گفت:کشاورزان هندیجان برای کشاورزی از آب رودخانه زهره این شهرستان که شور است استفاده می کنند که شوری آب باعث از بین رفتن بسیاری از زمین ها و محصولات کشاورزی در این شهرستان شده است.

استاندار خوزستان سه شنبه در ادامه سفرهای درون استانی خود به همراه هیاتی به هندیجان سفر کرده است.

شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان با ۴۵ هزار نفر جمعیت قرار دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *