استاندار خوزستان: قاچاق و تردد شناورهای غیر مجاز اقتصاد هندیجان را فلج کرده است

خورنا – استاندار خوزستان گفت:شهرستان هندیجان که می تواند یک قطب مهم تجاری و اقتصادی باشد بواسطه قاچاق کالا و تردد شناورهای تجاری غیر مجاز چندان رونق نگرفته است.

به گزارش خورنا عبدالحسن مقتدایی سه شنبه در نشست اعضای شورای اداری هندیجان اظهار کرد:هندیجان که از شهرستانهای تازه تاسیس است به دلیل بندری بودن می بایست رونق اقتصادی سریعتری می گرفت و این در حالی است که این شهرستان هنوز در محرومیت به سر می برد.
وی با اشاره به اینکه هم اینک هندیجان در کریدور بین المللی بنادر جهان قرار گرفته است افزود: همانگونه که بندر شادگان در هشت ماه متحول شده است انتظار می رود بندر هندیجان نیز مانند بندر شادگان به سرعت تاثیر اقتصادی خود در منطقه را نشان دهد.
مقتدایی تصریح کرد:برخی افراد با قاچاق کالا و کسب سود و منفعت ناشی از این کار به اقتصاد مردم منطقه آسیب جدی وارد می کنند.
استاندار خوزستان گفت: امروز رویه صادرات و واردات کالا در بندر هندیجان ابلاغ شد و افراد به صورت مجاز می توانند واردات و صادرات کالا را انجام دهند.
وی ادامه داد: یکی از اهداف ما احیای اقتصاد مرزنشینان است که در صورت داشتن امرار معاش معین می توانند مدافعانی باشند که با داشته های خود از این سرزمین دفاع کنند.
استاندار خوزستان اضافه کرد: برخی افراد کالاهایی را در بندر هندیجان قاچاق می کنند که این کالاها سر از خیابان جمهوری اسلامی تهران و زند وکیل شیراز در می آورند و این در حالی است که مردم هندیجان در محرومیت به سر می برند.
وی گفت: بازار هندیجان در خور مردم این شهرستان نیست و باید هر چه زودتر رونق بگیرد که لازمه این کار همکاری و همراهی مردم با مسوولین و نیز جدیت مسوولین در رونق دادن به بازار این شهر بندری است.
مقتدایی اظهار کرد: بازار هندیجان مربوط به دوره صفویه است که باید احیا شود و افراد متمکن و سرمایه دار هندیجانی نیز باید سرمایه های خود را به این شهرستان مهم سرازیر کنند.
استاندار خوزستان تاکید کرد: بندر سجافی هندیجان باید ساماندهی و استقرار شناورهای تجاری در آن انضباط داشته باشد و شناورهای بدون مجوز باید متوقف و از تردد خارج شوند.
استاندار خوزستان در سفر درون استانی خود به هندیجان از بندر سجافی، اسکله و گمرک سجافی هندیجان دیدن و از نزدیک مشکلات منطقه را بررسی کرد.
هندیجان از شهرستانهای تازه تاسیس استان خوزستان است که در حاشیه خلیج فارس واقع شده و ۹۵ کیلومتر ساحل دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • غلامرضا مرزبانان بی لیاقت بعد سالها هنوز نتوانسته اند جلوی خودروها و موتورسیکلت ها که روز و شب با بشکه گازییل قاچاق می کنند بگیرنند جرا؟باید بی خیالی و بدون بر خورد باشد تا کی سرمایه ملی ما را در هندیجان را بشکه بشکه قاچاق می کنند و شما خوابید متاسفم برای شما
  • عبادینسب مرزبانان بی لیاقت بعد سالها هنوز نتوانسته اند جلوی خودروها و موتورسیکلت ها که روز و شب با بشکه های گازییل قاچاق می کنند بگیرنند جرا؟ بی خیالی و بدون برخورد جدی و قاطع تا کی شاهد هدر رفت سرمایه ملی ما را در هندیجان را که بشکه بشکه قاچاق می کنند و شما خوابید متاسفم برای شما