اعلام آمادگی شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در بنادر خوزستان

خورنا – مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از اعلام آمادگی شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در بنادر استان به دنبال توافق هسته ای خبر داد.

سعدالله عبداللهی در جریان سفر روز سه شنبه استاندار خوزستان به بندر سجافی هندیجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این خصوص چندی پیش به دنبال توافق مزبور با چند شرکت خارجی مذاکراتی صورت گرفته است.

وی به بازدید اخیر مدیران شرکت کشتی رانی ‘ون های’ که یک شرکت هنگ هنگی – ژاپنی است از بندر امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: با استقبالی که این شرکت ها به عمل آورده اند توسعه این بندر و دیگر بنادر کشور شتاب بیشتری می گیرد.

عبداللهی اظهار کرد: با نگاه به جنبه بین المللی ، توسعه بنادر بزرگ اقیانوسی با توجه به نوع فعالیتی که در بنادر استان انجام می شود به لحاظ موقعیت جغرافیایی بنادر امام خمینی(ره)، خرمشهر و آبادان به نوعی جزو بنادر اقیانوسی جهان محسوب می شوند.
وی گفت: افق توسعه در این بنادر بیشتر بر اساس سرمایه گذار داخلی طراحی شده اما در بخش تجهیزات استراتژیک و مدرن روی سرمایه گذاری های خارجی هم برنامه ریزی شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ابراز امیدواری کرد با رفع مشکلات ناشی از تحریم ها در سایه حصول نهایی توافق هسته ای زمینه حضور سرمایه گذاران در بنادر خوزستان فراهم شود.
وی گفت: به همت و حمایت استاندار خوزستان و سازمان بنادر و دریانوردی، بندر شادگان با سرمایه گذاری کلان به بهره برداری رسید و هم اینک در مدار عملیات قرار دارد.
عبداللهی اضافه کرد: توسعه و تجهیز دیگر بنادر خوزستان نیز مد نظر است که با برنامه ریزی های صورت گرفته انجام می شود.
وی توضیح داد: لایروبی بندر سجافی هندیجان به خوبی انجام شده و توسعه و افزایش بهره برداری مردم و صاحبان شناورها از این بندر در دست انجام است.
عبداللهی گفت: در طرح های توسعه بنادر چوئبده و اروندکنار نیز تجدید نظرهایی شده اما امید است با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه حضور هرچه بیشتر اینها فراهم و طرح های توسعه بنادر به لحاظ افزایش ظرفیت و پهلودهی شناورها با کمک و سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود.